Springen naar inhoud

Drievoudige integraal

• Log in om te kunnen reageren

Chip

Chip

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2012 - 15:44

Ik heb de volgende integraal LaTeX over LaTeX en LaTeX .

Grenzen uitrekenen, LaTeX , LaTeX , LaTeX

Dus de integraal wordt LaTeX Nu kan ik deze integraal gaan uitrekenen maar ik heb zo het vermoeden dat dat echt een knoeiboel word. Nu heb ik even naar het antwoord gekeken en daar komen ze eigenlijk vrij snel tot het antwoord zonder ook maar iets uit te rekenen... Ze zeggen...

The hemispherical dome LaTeX

, LaTeX , is symmetric about the planes LaTeX and LaTeX . Therefore LaTeX

Kan iemand dit uitleggen? Ik snap dat er gevraagd wordt om de inhoud te berekenen van de ruimte dat wordt ingesloten door de bol en zich onder de paraboloïde bevind dat de bol doorkruist en dat dit inderdaad symmetrisch is in het LaTeX en LaTeX vlak. Maar hoe komen hun zo snel aan het antwoord op de twee afgesplitste integralen?

-edit- terwijl ik dit aan het opschrijven ben realiseer ik mij dat het antwoord van de integraal LaTeX gewoon het volume is van de bol LaTeX maar omdat LaTeX alleen positief is delen door LaTeX dus LaTeX ... dan snap ik alleen nog niet waarom ze zo snel tot de conclusie komen dat LaTeX is.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 april 2012 - 15:50

Als ik me niet vergis, net vanwege die symmetrie: voor elke waarde voor x heb je een tegengestelde waarde voor -x?
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Chip

Chip

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2012 - 17:30

Als ik me niet vergis, net vanwege die symmetrie: voor elke waarde voor x heb je een tegengestelde waarde voor -x?

Ik kan maar heel moeilijk een voorstelling krijgen hoe de twee grafieken elkaar precies in 3D doorkruizen... maar als ik kijk naar... http://www.wolframal...2%2Cy%3D-2+to+2 begrijp ik het dan goed dat het vlak LaTeX even vaak boven de LaTeX -as ligt als eronder (edit: eigenlijk precies wat je zegt :P haha)? Als plaatje...

[attachment=9982:Screenshot at 2012-04-06 18:27:49.png]

Veranderd door Wouser, 06 april 2012 - 17:31

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 april 2012 - 19:07

Dat is inderdaad hoe ik het zie.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures