Springen naar inhoud

Bewijs onderschatting schatter in homoscedastisch, autogecorreleerd model

• Log in om te kunnen reageren

English

English

• >100 berichten
  • 126 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2012 - 11:10

Hallo allemaal,

ik ben her en der wat extra bewijzen aan het oplossen in een van mijn cursussen en kwam na een tijdje in wat eerst een relatief simpel bewijs leek te worden vast te zitten in het volgende probleem:

"Bewijs dat voor een homoscedastisch model Yt = bXt + Ut dat autocorrelatie bezit de schatter sigma = SSE / n - 1 = som(Ut²)/n-1 een onderschatting vormt voor het model. (Juiste uitschrijving van de formules in onderstaande link:
http://oi40.tinypic.com/pcc3b.jpg)

Ik was op de traditionele manier via substitutie begonnen met dit uit te schrijven en te kijken hoe ver ik hierin kon geraken, maar weet niet in hoeverre ik hierin geslaagd ben.

Weten jullie of dit nog verder te vereenvoudigen valt of dit reeds voldoende is om aan te tonen dat deze uitdrukking significant afwijkt van wat normaal gezien voor deze schatter bekomen wordt?

Alvast bedankt :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 april 2012 - 17:17

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 april 2012 - 18:11

Verplaatst naar Statistiek.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures