Mag dit van Google?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Mag dit van Google?

Ik heb een beetje zitten prutsen met VB.NET en nu was ik erin geslaagd om een programma ineen te knutselen dat de inhoud van een folder 'back-upt' door het naar een Gmail-adres te sturen. Via een systeem in naamgeving kan ik andersom ook terug op om het even welke pc de documenten uit een map terug halen. (beperkt tot 15 MB/bestand, uiteraard, maar dat voldoet voor het merendeel van mijn verslagen en broncodes).

Nu vraag ik me af of ik problemen kan krijgen omdat tijdens het 'back-uppen' aan een redelijk tempo automatisch mails worden gestuurd van en naar dat e-mailadres. Zou ik problemen kunnen krijgen door een soort 'flood' of iets dergelijks? En mag je je account op een dergelijke manier gebruiken?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 316

Re: Mag dit van Google?

Er zal zeker iets van een flood protection aanwezig zijn, mogelijk kun je dit uitzetten in je Gmail instellingen.

Verder bestaat er al een bekend programma die de ruimte van Gmail benut voor het backuppen van bestanden: Gmail Drive. Volgens de website van dit programma (is niet van Google) kan Google altijd besluiten het programma te stoppen. Dus het mag blijkbaar zolang Google er niks van zegt. Het programma Gmail Drive is wel behoorlijk bekend, dus ik denk dat Google zeker op de hoogte is.

Edit: Van de Engelse Wikipedia:

"The Gmail Program Policies do not explicitly ban GMail Drive, shell namespace extensions, or the use of Gmail storage space for files other than e-mail. Nonetheless, immoderate use of GMail Drive may trigger Google to temporarily suspend a Gmail account." http://mail.google.c...m_policies.html

Edit 2: Ik kan niks ontdekken over flood protection. Echter raadt Gmail Drive wel aan om een filter aan te maken voor de "mail" die je binnen krijgt, zodat dit meteen naar een andere map verplaatst wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Mag dit van Google?

Ok, ik ga nog eens zien of ik met een timer eventueel iets kan doen dan. Als ik je link bezie dan probeer ik het warm water opnieuw uit te vinden precies :eusa_whistle:
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer