Zwevend meubilair

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 10

Zwevend meubilair

Hey,

Ik ben nieuw hier op dit forum en heb al direct enkele interessante topics en links gezien...

Voor een privéprojectje zou ik graag wat zwevend meubilair gaan ontwikkelen. Hiervoor ga ik stalen koker-kaders ontwerpen die dan met plaatmateriaal bekleed worden. Nu voor een realistisch beeld te hebben van de draagkracht, doorbuiging, doorhang, e.d. van verschillende ontwerpen zocht ik een handig 'easy-to-use-4-a-dummie'-tooltje waar ik dit kan intekenen en laten berekenen? :-s

Anders wil ik wel wat schetsen online gooien ook...

Wat denken jullie???

Alvast zeer vriendelijk bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Zwevend meubilair

Ik ken geen tooltje dat even aangeeft wat de grootte is van die grootheden omdat je in dergelijke programma's duidelijk moet aangeven hoe de krachten aangeven en dergelijke. Je kan altijd wel een paar schetsen online zetten, als iemand tijd en zin heeft wil hij er misschien wel even naar zien.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 10

Re: Zwevend meubilair

In physics I trust schreef: wo 11 apr 2012, 15:32
Ik ken geen tooltje dat even aangeeft wat de grootte is van die grootheden omdat je in dergelijke programma's duidelijk moet aangeven hoe de krachten aangeven en dergelijke. Je kan altijd wel een paar schetsen online zetten, als iemand tijd en zin heeft wil hij er misschien wel even naar zien.
Hey,

Ik kan alles opgeven van steunpunten, gebruikte materialen soortelijk gewicht en dergelijk en waar ingeklemd, waar zweven etc etc… Uit tabellen kan ik mss afkortingen vergelijken en deze ook opgeven? Maar daar stopt het… Ik dacht me beelden te herinneren van software waarbij je duidelijk de doorbuiging op kunt aflezen + eventueel extra gewicht op dit uiterste punt… Voor betonnen terrassen en luifels en dergelijke heb ik al meerdere van deze schema's te zien gekregen ( van fabrikant thermische verankering )...

Ik zal zo vlug mogelijk 3D's en plannetjes online zetten...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Zwevend meubilair

Autocat kan zulke dingen beperkt doorreken, maar ik weet daar niet genoeg van om te zeggen of het voor dit geval kan.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Zwevend meubilair

Ik heb dergelijke zaken al gedaan in Inventor, Autocad kan dit vermoedelijk ook wel.

Maar Autodesk software is niet een handig 'easy-to-use-4-a-dummie'-tooltje maar professionele software die bovendien enkel voor studenten gratis te gebruiken is (30 dagen voor idereen te proberen). Als je het wil, kan ik je wel uitleggen hoe je zo'n krachtanalyse uitvoert in Inventor.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 10

Re: Zwevend meubilair

In physics I trust schreef: wo 11 apr 2012, 16:40
Ik heb dergelijke zaken al gedaan in Inventor, Autocad kan dit vermoedelijk ook wel.

Maar Autodesk software is niet een handig 'easy-to-use-4-a-dummie'-tooltje maar professionele software die bovendien enkel voor studenten gratis te gebruiken is (30 dagen voor idereen te proberen). Als je het wil, kan ik je wel uitleggen hoe je zo'n krachtanalyse uitvoert in Inventor.
Hey,

Zelf heb ik een opleiding genoten in Autocad en gebruik dit ook in mijn beroep, maar dan gaat dit enkel over 2D tekenen en met lagen werken… Autocad 2007 btw…

Het lijkt me wel zeer leuk om Inventor te leren kennen, maar dit lijkt me dan ook weer een uitdaging te zijn! Ik ben wel bekend met tekensoftware als Autocad, Vectorworks, SU, rendersoftware en dergelijke dus dat kan me misschien wel ten voordele komen...

Alvast heel vriendelijk bedankt!!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Zwevend meubilair

Als je bekend bent met Autocad, dan is Inventor een kleine stap (je zal snel de basis kennen). Als je over de software beschikt, wil ik je wel stap voor stap tonen hoe je de krachtenanalyse uitvoert (het handigste is dat je dan even je *.ipt-bestandje online zet of doorstuurt.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 10

Re: Zwevend meubilair

Ok, ik doe het nodige om de software te bemachtigen...

Berichten: 10

Re: Zwevend meubilair

Hey,

Sta op het punt te downloaden… Inventor Pro welke versie neem ik het beste 2012 of de nieuwste 2013?? Misschien heeft dit invloed op lay out en dergelijke?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Zwevend meubilair

Ik ben alleen nog maar bekend met 2012.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 10

Re: Zwevend meubilair

Ok, je kan als student blijkbaar niet van elk product de Mac versie verkrijgen :-s :-s ...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Zwevend meubilair

Nu tussen versie 2011 en 2012 was het verschil miniem, dus ik vermoed dat het tussen 2012 en 2013 ook wel zal meevallen.

Over je opmerking: ik heb ook een studentenlicensie en daarbij heb ik toch steeds de nieuwste kunnen downloaden...
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 10

Re: Zwevend meubilair

gevonden...
Schermafbeelding 2012-04-11 om 18.38.40.png
Schermafbeelding 2012-04-11 om 18.38.40.png (153.94 KiB) 715 keer bekeken
Meer keuze's dus niet… Hoe is dit jou gelukt?

Berichten: 10

Re: Zwevend meubilair

Lijkt me echt op geen enkele manier te lukken… :S … Iemand een idee aub?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Zwevend meubilair

De Mac-versie bestaat enkel voor Autocad en Smoke...

Dan kan je enkel via Bootcamp ofzo werken?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer