Theoretische natuurkunde studeren

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 11

Theoretische natuurkunde studeren

Hallo,

ik zou graag theoretische natuurkunde gaan studeren op een universiteit, ik heb al verscheidene open dagen bezocht en hier vragen kunnen stellen. Veel mensen waar ik mee gesproken heb zeiden dat een open dag een slechte indruk gaf en dat je beter naar een boekenlijst kan kijken. Helaas hadden zij deze niet bij de hand en lagen deze ook niet op de open dag zelf.

mijn vraag is dus: is er iemand die hier theoretische natuurkunde studeert en zou hij of zij zijn of haar boekenlijst hier kunnen plaatsen zodat ik alvast een beetje kan kijken of het echt de studie is die ik wil gaan doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: Theoretische natuurkunde studeren

Algemene tip: kijk op de studiegids van de opleiding. Daar staat vaak veel informatie in over de opleiding waaronder de gebruikte boeken. Zie hier en hier en je kan ook nog op de sites van andere universiteiten kijken. Soms kan je met wat (creatief) zoeken ook nog een online dictaat vinden. Hiernaast kan je ook nog op dit forum zoeken, bovenaan dit (sub)forum staat bijvoorbeeld een speciaal topicvoor natuurkundeboeken. Zie ter aanvulling ook nog dittopic.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Theoretische natuurkunde studeren

Een probleem bij deze aanpak lijkt me dat jij nu nog niet kan inschatten welke boeken goed zijn en welke niet. Bovendien is een opleiding meer dan een selectie aan boeken. Ik zou hier dus niet al teveel waarde aan hechten als ik jou was. Beter is het om een keer mee te lopen met een (eerstejaars) student. Je krijgt dan de echte sfeer en werkwijze te zien, en je kunt de student in kwestie de oren van zijn kop vragen.

Berichten: 11

Re: Theoretische natuurkunde studeren

@Tempus

bedankt voor de links.

@physucalattraction

Het is niet zozeer kijken of het goede studieboeken zijn, het gaat mij er meer om of ik de studie wel echt leuk vind en door een aantal boeken door te kijken denk ik een goede indruk te kunnen krijgen.

Reageer