Embedded fimpjes

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 227

Embedded fimpjes

Ik kwam net op een pagina op het forum waarna direct een filmpje wordt ingeladen. Ik ben geen fan van sites waar direct filmpjes/animaties met geluid worden ingeladen.


http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... diamanten/

geplaatst door kalkoen.


Vooral het afspelen van geluid vind ik erg vervelend. Het filmpje staat ergens onderin een post, is niet uit te zetten.


Als extra punt betekent het ook nog eens extra dataverbruik, wat zeker bij mobiele gebruikers een probleem is.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Embedded fimpjes

Ik snap je punt.

Nu is dit automatisch afspelen alleen iets van flash; bij youtube e.d. is dat volgens mij nooit het geval geweest. En tja, aan die techniek van Flash kunnen wij weinig doen. Ik heb in ieder geval uitgeschakeld dat het automatisch bij het plaatsen van een link naar een flash bestand wordt omgezet naar een inline flash in het bericht zelf (men moet nu bewust media-tags eromheen zetten).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Embedded fimpjes

Ger, kunnen we geen whitelist maken? Wordpress maakt bijv. gebruik van oEmbedwaarbij er automatisch ge-embed wordt als de aanbieder oEmbed ondersteund (Youtube, Vimeo, DailyMotion, etc) waardoor je dus controle hebt en bijv. een autoplay kan overrulen.


Nu is oEmbed support inbouwen wellicht wat overdreven, maar een simpel lijstje definiëren waarbij er wel automatisch ge-embed wordt lijkt me geen verkeerder service richting leden en lezers...

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Embedded fimpjes

Eigenlijk zou het makkelijk zijn als je een soort "play"-knop hebt. Ik en denk ik vele met mij worden niet zo vrolijk als er opeens geluid wordt afgespeeld zonder dat je enig idee hebt waar het vandaan komt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Embedded fimpjes

Jorim schreef: zo 15 apr 2012, 13:59
Ger, kunnen we geen whitelist maken? Wordpress maakt bijv. gebruik van oEmbedwaarbij er automatisch ge-embed wordt als de aanbieder oEmbed ondersteund (Youtube, Vimeo, DailyMotion, etc) waardoor je dus controle hebt en bijv. een autoplay kan overrulen.


Nu is oEmbed support inbouwen wellicht wat overdreven, maar een simpel lijstje definiëren waarbij er wel automatisch ge-embed wordt lijkt me geen verkeerder service richting leden en lezers...
Via de media-tag kunnen we al het een en ander definieren, misschien kijken of daar wat aan te verbeteren valt. Met name voor flash, want volgens mij is dat de enige die autoplay kan forceren.

soepkip88 schreef: zo 15 apr 2012, 16:55
Eigenlijk zou het makkelijk zijn als je een soort "play"-knop hebt. Ik en denk ik vele met mij worden niet zo vrolijk als er opeens geluid wordt afgespeeld zonder dat je enig idee hebt waar het vandaan komt.
Tja, elke player heeft ook standaard een play-knop volgens mij, maar het nadeel van flash is dat je dit als auteur van het filmpje bepaalt. Het enige wat wij daaraan kunnen doen is flash helemaal uitschakelen, maar dat vind ik ook weer zo drastisch...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer