[scheikunde] Kwantitatieve analyse methode

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 8

Kwantitatieve analyse methode

hey mensen,

Ik ben bezig met mijn pws voor scheikunde. Ik ga het verschil tussen normaal voedsel en gevriesdroogt voedsel onderzoeken.

Hierbij ga ik kijken naar het verschil tussen vitamine C, vetten en mineralen..

Ik heb zelf al gevonden hoe je moet aantonen of er vet in zet en hoe je moet meten hoeveel vitamine c er in zit. Maar ik heb al een paar uur gezocht via google en op het forum naar het volgende:

- het aantonen of er vitamine C.

- Het aantonen of er mineralen in zitten

- Hoe je kan meten hoeveel vet in de voeding zit.

- hoeveel mineralen er in voeding zit.

Ik zou graag willen weten of jullie soms weten hoe je dta kan doen of een site hebben waar het opstaat.

Alvast bedankt voor al jullie moeite.

met vriendelijk groet

niek

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Kwantitatieve analyse methode

Ik ben even niet mee:
niho schreef: ma 16 apr 2012, 12:45
..//.. Ik heb zelf al gevonden ..//.. hoe je moet meten hoeveel vitamine c er in zit. Maar ik heb al een paar uur gezocht via google en op het forum naar het volgende:

- het aantonen of er vitamine C.
Als je weet hoe je vit. C moet meten kan het toch niet anders of je weet hoe je het aantoont?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8

Re: Kwantitatieve analyse methode

Jan van de Velde schreef: ma 16 apr 2012, 13:27
Ik ben even niet mee:

Als je weet hoe je vit. C moet meten kan het toch niet anders of je weet hoe je het aantoont?
Ik moet van mijn docent proefbeschrijving maken over het aantonene van vitamine C en het meten hoeveel er in zit. Dit is idd een beetje dubbel op maar zo moest het van me docent.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Kwantitatieve analyse methode

OK, maar dat wil zeggen dat als je enige hoeveelheid vit. C méét dat je daarmee ook aantoont dat het aanwezig is, en dan is het probleem toch niet bestaand?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8

Re: Kwantitatieve analyse methode

Ik moet het kwantatieve en kwalitatieve van vitamine C weten. Omdat het anders niet voldoet aan het pws eisen. En het meten is dus niet genoeg. Ik moet ook kunnen aantonen dat het er inzit.

Reageer