Springen naar inhoud

Significant verschil tussen samples met SPSS?

• Log in om te kunnen reageren

Reflectionne

Reflectionne

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 april 2012 - 13:03

Hoi allemaal,

Ik heb een lijst met analyses en 3 samples (waarvan er soms alleen 2 geanalyseerd zijn). Ik heb de gemiddeldes van die analyses per sample berekend. (Dus: het gemiddelde vitamine C gehalte van sample 1 is 5 mg/100 g, sample 2 10 mg/100 g etc).

Nu wil ik graag weten of er per analyse een significante verschil is tussen de samples? Dus: Sample 2 heeft significant meer vitamine C dan sample 1.

Ik heb een beetje geprobeerd in SPSS maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ik heb de volgende variables: 1: Analyses, 2: Sample 1, 3: Sample 2 en 4: Sample 3. Dan heb ik in data view de analyses getypt en daarachter per sample de gemiddelde waarde. Klopt dit of moet dit anders? En met wat voor test kan ik bepalen of er significant verschil is?

Ik wil dus zo'n tabel:
Sample 1 - Sample 2 Sample 1 - Sample 3 Sample 2 - Sample 3
Analyse 1 En dan hier een bepaalde waarde die zegt of er sig verschil is?!
Analyse 2
Analyse 3

Iemand tips?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 april 2012 - 17:14

Dit pas beter in kansberekening en statistiek -> verplaatst.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 april 2012 - 17:15

Ik denk dat je daar een ANOVA voor nodig hebt, maar veel meer kan ik daar ook niet bij vertellen. In MATLAB is daar een toolbox voor denk ik.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures