Gebibber.

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 710

Gebibber.

Tijdens de examens-nu dus ook nog-heb ik 'last' van gebibber.

Nu ben ik te weten te komen dat nog iemand die ik ken bibbert.

Beide van ons zijn niet echt zenuwachtig voor examens

(In ieder geval: dat blijkt toch zo niet te zijn). We zijn toch minder zenuwachtig dan de anderen, doch hebben zij het niet heel de tijd, alleen voor het examen.

Dus mijn vraag: Waar komt dat gebibber vandaan?

Beiden toch zenuwachtig?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Berichten: 71

Re: Gebibber.

tsja.. als je het normaal niet hebt kan ik me zo voorstellen dat je toch zenuwachtig bent.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Gebibber.

Dit gebibber wordt veroorzaakt door onwillekeurige samentrekkingen van je spieren.

Waarom de éne persoon op een bepaald moment bibbert en de ander op ene totaal ander moment, is toe te schrijven aan de specifieke ervaringen (het milieu) van die persoon.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Gebibber.

Wouter_Masselink schreef:Dit gebibber wordt veroorzaakt door onwillekeurige samentrekkingen van je spieren.

Waarom de éne persoon op een bepaald moment bibbert en de ander op ene totaal ander moment, is toe te schrijven aan de specifieke ervaringen (het milieu) van die persoon.
Van een spaarzame verklaring gesproken..

Een situatie van evaluatie zal een verhoogde arousal met zich meebrengen waarbij de arousal een vermindere controle van spierbewegingen veroorzaakt! (Spreken voor een groot publiek)

Het antwoord:

1) Persoon x heeft een lagere arousal dan persoon y en bibbert daarom niet.

2) Persoon x heeft een hogere zelfcontrole van het lichaam dan persoon y en bibbert daarom niet.

De cultuur van de persoon speelt volgens mij pas een rol bij situaties waarin bibberen niet logisch te verklaren valt. (Alleen op het toilet, angst, begint te bibberen,..)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Reageer