Witte kleren en tomatensaus

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Witte kleren en tomatensaus

Hoe krijg je tomatensaus uit witte kleren? Uiteraard zo, dat de kleren niet beschadigd raken. Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk ideeen.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Witte kleren en tomatensaus

Ik heb ff gegoogled voor je met het volgende resultaat:
Oma

Ketchup, tomatensaus of spaghettisaus-vlekken, na het wassen gewoon buiten ophangen, het liefst in de zon, en de vlek verdwijnt vanzelf door het zonlicht. Werkt echt!
Maar of je hierin moet geloven...

Ik eet nogal eens pasta's of witte bonen in tomatensaus, half onderuit zittend op de bank. Meestal gaat het goed, maar ook af en toe niet (logisch, anders zou ik het hier niet vertellen). Ik spray er dan dezelfde avond nog biotex vlekkenspray op en doe het dan met de gewone was mee. Tot nu toe is het altijd goed gegaan.

Ik geloof dat mijn moeder altijd de een of andere vlekkentovenaar (heet echt zo) gebruikt. Daar heb je tientallen verschillende van en kun je kopen bij de drogist volgens mij.

Daarnaast, als het om echt zuiver witte kleren gaat, kun je nog chloor (bleek) gebruiken. Hiermee moet je echter wel verdomd voorzichtig zijn! Als het op kleren (of iets anders) komt die niet wit horen te zijn worden ze dat wel. Ik raad je aan dit pas te proberen als al het andere gefaalt heeft.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Witte kleren en tomatensaus

Wat wil je met die tomatensaus doen dan? :roll:
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer