smaak in je mond na het tanden poetsen als je iets drinkt

Moderator: Rhiannon

Reageer

smaak in je mond na het tanden poetsen als je iets drinkt

hey,

ik ben geen chemicus maar ik vraag me eigelijk al een hele tijd iets af en ik ben wel geïnteresseerd in het antwoord :P (of het aan mij ligt of aan een of andere chemische reactie)

dus als ik na het tanden poetsen een aldi golden power drinkt, heb ik altijd de smaak van rotte eieren in mijn mond... als ik me niet vergis is komt de geur van zwavelzuur overeen met rotte eieren, maar de smaak ook?

of hoe komt dit? ;-) ik zou gokken dat er een stof in de golden power reageert met een stof uit de tandpasta (zoals fluor) ...?

Alvast bedankt,

Antares

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: smaak in je mond na het tanden poetsen als je iets drinkt

Antares schreef: vr 20 apr 2012, 01:55
als ik me niet vergis is komt de geur van zwavelzuur overeen met rotte eieren [...]
Je hebt het over waterstofsulfide (H2S), zwavelzuur is een sterk zuur en wil je liever niet in je mond ;) .
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Re: smaak in je mond na het tanden poetsen als je iets drinkt

Kravitz schreef: vr 20 apr 2012, 17:24
Je hebt het over waterstofsulfide (H2S), zwavelzuur is een sterk zuur en wil je liever niet in je mond ;) .
zwavelzuur in een lichte concentratie hé ;-)

maar weet jij hoe dit komt? :P

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: smaak in je mond na het tanden poetsen als je iets drinkt

Het komt door de toevoegingen in tandpasta. Het schuur-en schuimmiddel vervormt de smaak, en het zou dus kunnen dat andere levensmiddelen na het poetsen ook wat anders smaken.

Gebruikersavatar
Berichten: 287

Re: smaak in je mond na het tanden poetsen als je iets drinkt

Ik gebruik altijd Meridol halitosis, dat is erg goed voor je tandvlees, heb ook wel Paradontax gebruikt is ook goed en meer natuurlijk maar ben toch overgestapt.

Ik zie ook wel eens een reclame tegen overtollig zwavelzuur(in lichte hoeveelheden die een slechte geur geven) op de TV en dat is CB 12.

Is het niet zo dat een zuur reageerd met een basische stof en dat je dan zout krijgt, vroeger nog bij mijn Opa in het zomerhuis moest ik m'n tanden poetsen met zeep(basisch) maar mischien zijn er andere stoffen dis ook basisch zijn die het zuur elimineren.
Een rondje om de maan lijkt mij ook wel leuk :D

Berichten: 12.262

Re: smaak in je mond na het tanden poetsen als je iets drinkt

Hoe het precies komt weet ik niet, maar heb het zelf heel strek als ik eerst mn tanden poets en daarna jus d'orange drink - geeft echt een vieze smaak. Bij dranken als bier of wijn smaakt het ook anders, maar lang niet zo vies.

Gezien het met een paar slokken verdwijnt denk ik dat het een reactie moet zijn met iets dat uit de tandpasta achterblijft - wellicht de hogere pH, of een vreemde smaakcombinatie die vrij snel weer wegspoelt.
Victory through technology

Reageer