windows live mail crasht

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

windows live mail crasht

Hoi,

De enige mails die ik van facebook laat sturen, zijn de aankomende verjaardagen.

Als ik echter op ongelezen mail klik, en dan het bericht van facebook selecteer en op delete druk (toetsenbord), dan wordt mijn Windows Live Mail systematisch 'not responding'.

Dit gebeurt met geen enkele andere afzender en stééds met mails van facebook.

Ik vraag me af wat er aan de hand kan zijn (en dat typisch is voor mails die worden gestuurd door de sociale netwerksite) dat ze kunnen interageren en ervoor zorgen dat mijn e-mailclient crasht?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 289

Re: windows live mail crasht

Het zal iets te maken hebben met tracking-codes (of iets dergelijks) in Facebook emails. Dat soort codes wordt gebruikt om het effect van emails/oproepen/campagnes te meten (of, als je wat cynischer ingesteld bent: om je doen en laten in te gaten te houden).

Twee mogelijke workarounds zijn:

1) Facebook van je 'safelist' afhalen. Windows Live zou dan alle speciale codes moeten blokkeren.

2) De emails in plaintext lezen (ik weet zo niet of dat dat per email of afzender kan of dat je dat alleen voor al je email in kan stellen - dat laatste lijkt me niet wenselijk).

Je kan ook Windows Live en Facebook over het probleem informeren, maar of ze er iets mee doen is de vraag. Misschien dat ze ieder de schuld bij de ander leggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: windows live mail crasht

Die tracking cookies zouden effectief de reden kunnen zijn. Goede tip!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.146

Re: windows live mail crasht

Klopt, Facebook is zowat het cookiemonster van de 21e eeuw.Overal waar Facebook opduikt zit ook wel een informatiebestandje. Als je nu naar een website gaat waar ergens de Like knop van Facebook staat (en daarop klikt) of een mail van hen opent... alles wordt opgeslagen. Dit zou dus wel degelijk een oorzaak van je probleem kunnen zijn.
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Reageer