[folding] ETA 5.19 dagen normaal?

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Berichten: 320

[folding] ETA 5.19 dagen normaal?

Ik heb nu een job draaien op mijn CPU (quadcore) met een ETA van 5.19 dagen. Ik vroeg me af of dit gewoon een grote job is (en dus normaal) of eerder een blijk van een probleem dat iets niet of zeer traag werkt?

Estimated credit staat wel op 4099, wat wel hoog is maar toch 5.19 dagen lijkt me toch veel niet?

Wat is trouwens Base Credit, Estimated PPD en TPF?

Berichten: 422

Re: [folding] ETA 5.19 dagen normaal?

Het kan best zijn dat er wu's zijn van dergelijke grootte. Wat je in het oog moet houden is de deadline, is die haalbaar gezien je snelheid? Kijk ook eens na of je CPU wel alle cores benut en op 100% vouwt.

WU = Work-Unit, je huidig eiwitje

Base Credit = basispunten die je sowieso krijgt als je de wu afgewerkt aflevert voor de deadline.

Estimated Credit = geschatte punten die je krijgt als je aan de huidige snelheid verder blijft vouwen en de wu correct afwerkt. Dit is de som van de basispunten en de bonuspunten. Hoe sneller je de wu aflevert (voor de deadline), hoe hoger de bonus.

PPD = Points Per Day, ofte het aantal punten dat je behaalt per dag, gebaseerd op je productie van de laatste 7 dagen

Estimated PPD = geschatte PPD, gebaseerd op je huidige snelheid

TPF = Time Per Frame, dit is de tijd die je nodig hebt om 1% te vouwen van deze wu

Wel even vermelden dat de berekening van de punten in de v7 client nog wat fouten vertoont, dus vertrouw er niet te veel op.

Het lijkt er trouwens op dat je de laatste tijd geregeld onafgewerkte wu's binnenlevert. Controleer even je log, blijkbaar loopt er iets mis.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 320

Re: [folding] ETA 5.19 dagen normaal?

Oke, expiration: 2012-06-16T11:12:46Z dat is nog een eindje, ETA op 1.57 dagen (63% gedaan) Wat is Timeout 2012-05-18T00:53:34Z?

Ik heb de CPU voor FAH op 70% moeten zetten, via taakbeheer staat dat hij 80-90% gebruikt, nu draait men CPU op 95-100% met alles samen. Als ik hem op 100% zet dat is het constant 100% en ben ik bang dat men CPU wat warm zal worden.

Bedankt!

Berichten: 422

Re: [folding] ETA 5.19 dagen normaal?

Goed om te horen dat je je temperatuur in het oog houdt. Het project van Stanford heeft weinig aan mensen die hun pc heel extreem, maar meestal ook heel tijdelijk inzetten voor het goede doel. Je zou niet de eerste zijn die hardware over de limiet jaagt door het gebruik van folding (ik kan erover meespreken). Het wordt niet voor niets geregeld gebruikt als 'benchmark' om na te gaan wat je hardware waard is.

Ik vermoed dat 'expiration' de final deadline is, terwijl 'Timeout' de eerste deadline moet voorstellen. Probeer steeds voor de eerste deadline de wu afgewerkt terug te zenden, anders wordt er dubbel werk gedaan.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Reageer