[scheikunde] glucose hoeveelheid meten

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 8

glucose hoeveelheid meten

hallo mensen,

Ik ben momenteel bezig met mijn profielwerkstuk zo als wel wat meer mensen denk ik hier op het forum. Waarbij ik en mijn partner het verschil tussen normaal voedsel en gevriesdroogd voedsel. Hierbij kijken wij onderandere naar het glucose gehalte. Waarbij we ondertussen hebben gevonden heo we glucose moeten aantonen. Maar nog niet hoe we moeten bepalen hoeveel glucose er in het eten zit zoals pizza. Hierbij hebben wij wel verschillende methodes gevonden om het glucose gehalte te bepalen in urine maar wij zijn hier van uit gegaan dat we die methode niet kunnen gebruiken bij normaal voedsel zoals pizza. Heb ik dit nou mis of kan dit inderdaad niet. Zo niet weet één van jullie een goede methode om het gehalte glucose te bepalen in voedsel zoals pizza.

Alvast bedankt voor alle moeite die jullie hebben gedaan wij stelen dit op prijs.

Met vriendelijke groet

Niek

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: glucose hoeveelheid meten

Iemand die hier een handje kan toesteken?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 555

Re: glucose hoeveelheid meten

Je kan proberen om het voedsel op te lossen in een bepaalde stof die de glucose niet afbreekt.

Ik weet wel niet in hoeverre dit mogelijk is. Dat is gewoon de eerste aanpak die ik zou bekijken.

Berichten: 772

Re: glucose hoeveelheid meten

Ooit heb ik eens een examenvraag gehad over de bepaling van glucose, coulometrisch. Daarvoor moest glucose wel omgezet worden in een andere verbinding om coulometrisch te worden bepaald dacht ik. Waarschijnlijk zal je hier op internet wel wat meer over moeten kunnen vinden.

Bekijk oa. dit eens: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11990540

Reageer