Borstkanker tijdens zwangerschap

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Borstkanker tijdens zwangerschap

Eerst en vooral: het is geen persoonlijk probleem.

Ik ben bezig met een onderzoek over borstkanker. Nu vind ik helaas op internet nergens informatie over borstkanker tijdens een zwangerschap. Wat ik mij nu afvraag; zijn er gevolgen voor het kind indien de moeder borstkanker ontdekt tijdens de zwangerschap? Is het mogelijk om borstvoeding?

Alvast heel erg bedankt voor uw reacties!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Borstkanker tijdens zwangerschap

Evy123 schreef: do 26 apr 2012, 21:05
Ik ben bezig met een onderzoek over borstkanker. Nu vind ik helaas op internet nergens informatie over borstkanker tijdens een zwangerschap.


Als je onderzoek doet, heb je van te voren toch al wel enig literair werk bestudeerd, lijkt me...? Zo vliegen de hits mij om de oren als ik bij Google breast cancer pregnancy intik.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Borstkanker tijdens zwangerschap

Misschien, Evy123, geef je best eens aan wat je bedoelt met een onderzoek en wat jouw voorkennis is. In dit forum wordt 'onderzoek' meestal vertaald als een wetenschappelijk onderzoek dat gebruikt maakt van statistische berekeningen. In dat geval gebeurt er inderdaad vooraf een literatuurstudie waarbij je zorgt dat je de belangrijkste literatuur over dat onderwerp doorneemt, zodat je erg goed op de hoogte bent van wat er tot nu, bekend is over dat onderwerp.

Ik denk niet dat jij dat bedoelt onder 'onderzoek'. Ik heb de indruk dat je inderdaad over erg weinig voorkennis beschikt en dat je, voor jezelf of voor één of ander werkje, wat informatie bijeen wil rapen over borstkanker bij zwangerschap. Klopt dit?

Vele wetenschappelijke artikels zijn opgesteld in het Engels, kan je die taal voldoende begrijpen om deze info te begrijpen?

Deze gegevens kunnen helpen om aan jou aangepaste informatie te geven over dit onderwerp. In het Engels, in het NL, wel of niet wetenschappelijke artikels die je vindt in medische tijdschriften, eerder overzichtsteksten die jou een idee geven over wat borstkanker in de zwangerschap precies inhoudt (met daarin ook de verwerking van jouw vragen ed.).

Kan je hier wat extra info over geven, Evy123? Ik denk dat we je dan beter kunnen helpen...

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer