Springen naar inhoud

- - - - -

Brandstofcel op hydrazine


  • Log in om te kunnen reageren

#1

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 april 2012 - 20:13

Brandstofcel op hydrazine

Autofabrikant Daihatsu gaat een brandstofcel maken, die hydrazine als brandstof gebruikt in plaats van het gangbare waterstof.



Hydrazine bestaat uit een chemische verbinding van stikstof en waterstof, bij verbranding ontstaat dus (net als bij waterstof) geen koolstofdioxide. Een voordeel boven het gebruik van een gangbare PEM brandstofcel op waterstof is dat er voor de hydrazinebrandstofcel geen dure katalysatoren van platina nodig zijn. Een nadeel van hydrazine is echter dat het giftig is en bovendien mogelijk kankerverwekkend. De onderzoeksafdeling van Daihatsu heeft inmiddels een brandstofcel ontwikkeld die 0,5 watt per vierkante centimeter aan elektriciteit levert, evenveel als een PEM brandstofcel op waterstof.


Lees verder: http://www.fuelcellt...l-cell-vehicles

Bron: Technisch Weekblad: http://www.technisch...ne.255434.lynkx

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Benm

    Benm


  • >5k berichten
  • 8811 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 april 2012 - 02:09

Ik mag toch hopen dat er in europa wetgeving komt die voorkomt dat er voertuigen met tanks hydrazine op de openbare weg gaan rijden?!

Je kan het dan wel als hydraat adsorberen aan een of andere drager, maar dat lijkt me niet heel vertrouwenswekkend als het hele voertuig in vlammen op gaat.
Victory through technology

#3

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 april 2012 - 12:44

Waarom? Komen er giftige gassen bij bij verbranding?

Health Hazard
TOXIC; inhalation, ingestion or skin contact with material may cause severe injury or death. Contact with molten substance may cause severe burns to skin and eyes. Avoid any skin contact. Effects of contact or inhalation may be delayed. Fire may produce irritating, corrosive and/or toxic gases. Runoff from fire control or dilution water may be corrosive and/or toxic and cause pollution. Fire Hazard
Combustible material: may burn but does not ignite readily. When heated, vapors may form explosive mixtures with air: indoors, outdoors and sewers explosion hazards. Contact with metals may evolve flammable hydrogen gas. Containers may explode when heated. Runoff may pollute waterways. Substance may be transported in a molten form.


Tis inderdaad wel gemeen spul...

#4

soepkip88

    soepkip88


  • >100 berichten
  • 226 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 april 2012 - 17:25

Vind het sowieso een raar verhaal. De prijs van hydrazine is volgens mij toch redelijk hoog. Niet concurrerend met de productiekosten voor gewone benzine. En ook de productie hiervan is niet schoon, dus zal er ook flink accijns geheven moeten worden. Zie weinig voordelen t.o.v normale olie.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures