Hoe weer ik magnetisme af?

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Hoe weer ik magnetisme af?

Hallo!

Ik ben bezig met een project, waarmee ik een machine moet vervoeren en deze is zeer kwetsbaar. Ik heb als oplossing dat deze machine omringd is met magneten (zodat deze met magneten afwerende polen dat de machine zweeft). Maar deze magneten beïnvloeden dan de machine en dat moet niet. Hoe kan ik dit magnetisch veld zo beïnvloeden dat de machine er geen last van heeft en dat de magneten elkaar toch afstoten?

Ook wilde ik weten hoe ik erachter kwam welke magneten ik het best kan gebruiken met het gewicht van de machine (ik weet op het moment niet hoeveel deze weegt).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hoe weer ik magnetisme af?

Veel te weinig informatie om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Berichten: 27

Re: Hoe weer ik magnetisme af?

hallo!

Ik heb hier wel een oplossing voor. Maar of deze zo praktisch weet ik niet. Rubber houd een magnetisch veld tegen, je zou de machine met rubber kunne isoleren van binnen. Alleen is de vraag, is dat mogelijk. Is het een machine die heel warm word, of blijf deze best wel koel. Want rubber isoleert ook weer meteen. Dus de machine zal zijn warmte vast houden.

Beschrijf volgende keer ook even wat het voor een machine is.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hoe weer ik magnetisme af?

nielsone schreef: vr 27 apr 2012, 20:03
Rubber houd een magnetisch veld tegen,
:?: :?: :?:

Berichten: 27

Re: Hoe weer ik magnetisme af?

Rubber isoleert tegen een magnetisch veld. Daarmee kan hij de machine beschermen tegen het magnetisch veld.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hoe weer ik magnetisme af?

nielsone schreef: vr 27 apr 2012, 23:43
Rubber isoleert tegen een magnetisch veld.
Hoe kom je daar nou toch bij?

Berichten: 27

Re: Hoe weer ik magnetisme af?

omdat het zo is

Oeps, volgens mij zit ik inderdaad mis.Ik kijk dit even terug na en morgen weet je het antwoord.

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Hoe weer ik magnetisme af?

nielsone schreef: vr 27 apr 2012, 23:49
omdat het zo is

Oeps, volgens mij zit ik inderdaad mis.Ik kijk dit even terug na en morgen weet je het antwoord.
ben je nu alleen aan het trollen? In je eigen topic kom je ook al met de meest vreemde feiten. In ieder geval zou ik nooit af willen gaan op je wetenschappelijke kennis..

En nee, met rubber "isoleer" je niet tegen magnetische velden, alleen warmte. Vraag me sowieso af over wat voor gevoelige apparatuur het gaat, en welke magnetische velden ie überhaupt in aanraking komt. Voor mageetvelden van buitenaf, gewoon inpakken in ijzerfolie http://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday

Berichten: 2

Re: Hoe weer ik magnetisme af?

Het gaat om het transport van een stepper, fotolithografiemachine. Deze kan door stoten ontregeld raken. We proberen daarom dus de machine in deze container te laten 'zweven'. Deze magneten hebben dus ook effect op de machine en op bijvoorbeeld een vliegtuig.

Re: Hoe weer ik magnetisme af?

Misschien een andere oplossing, simpele techniek rubber banden. zie de volgende link

http://www.erasmusmc.nl/5663/177341/211028/3076595/3530934/p06-07_Hightech_aan_een_elastiekje

Reageer