Springen naar inhoud

Toegangsexamen vraag 161

• Log in om te kunnen reageren

Grasshopper

Grasshopper

• >250 berichten
  • 416 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 mei 2012 - 15:11

http://www.wetenscha...post__p__719312

Ik snap deze vraag niet zo goed, tenzij je gewoon in de bijgeleverde lijst (van oplosbaarheid ) moet zoeken naar iets onoplosbaars (kwestie van een neerslag te bekomen).
Maar dan lijkt deze oefening eerder een oefening op naamgeving dan een 'echte' oplosbaarheidsoefening.
Of ben ik helemaal verkeerd bezig?
"Their eyes had failed them, or they had failed their eyes, and so they were having their fingers pressed forcibly down on the fiery Braille alphabet of a dissolving economy."

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 mei 2012 - 15:27

Ik snap deze vraag niet zo goed, tenzij je gewoon in de bijgeleverde lijst (van oplosbaarheid ) moet zoeken naar iets onoplosbaars (kwestie van een neerslag te bekomen).

Inderdaad, soms moet je het niet al te ver zoeken ;).

Het is in feite een lange uitleg voor: met welke oplossing sla je Cu2+ neer?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Grasshopper

Grasshopper

• >250 berichten
  • 416 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 mei 2012 - 15:30

Inderdaad, soms moet je het niet al te ver zoeken

Het is in feite een lange uitleg voor: met welke oplossing sla je Cu2+ neer?

Ok, bedankt!
"Their eyes had failed them, or they had failed their eyes, and so they were having their fingers pressed forcibly down on the fiery Braille alphabet of a dissolving economy."

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 mei 2012 - 16:46

Of ben ik helemaal verkeerd bezig?

Niet verkeerd bezig, maar je schat denk ik het doel van deze toetsen verkeerd in. Naast je chemiekennis wordt hier namelijk ook algemeen rekenkundig inzicht, informatieverwerkend vermogen en probleemoplossend vermogen getoetst. Ik denk dat dat voor toekomstige artsen net zo belangrijk (zo niet belangrijker) is als parate kennis chemie. Is trouwens bij het fysicadeel niet anders. Chemie en fysica als kapstok voor het toetsen van cruciale algemene vaardigheden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures