[Matlab] Movie omzetten naar .avi lukt alleen voor een klein rooster?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 264

[Matlab] Movie omzetten naar .avi lukt alleen voor een klein rooster?

Het lukt me om een matlabfilmpje te maken met de volgende code (dit zijn de stukken relevant voor het maken van het filmpje).

Code: Selecteer alles


writerObj = VideoWriter('peaks.avi');

open(writerObj);

for i=1:k   %(Z verandert binnen deze loop).

surf(X,Y,Z);

axis([0 m 0 n 0 HZ]);

frame = getframe;

writeVideo(writerObj,frame);

end

close(writerObj);

Kies ik voor een grid mxn --> 15x15, dan werkt het prima. Als ik mijn grid groter maak (20x20 is al genoeg) dan krijg ik in matlab zelf nog wel mooie beelden te zien, maar het filmpje geeft het beeld links. Met 15x15 of kleinere afmetingen krijg ik het plaatje rechts (dat werkt dus wel). Hetzelfde probleem bestaat nog steeds als ik mesh ipv surf gebruik.
plots.png
plots.png (58.75 KiB) 565 keer bekeken
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik wil uiteindelijk een filmpje van een veel grotere grid opnemen, maar dat gaat zo dus niet lukken.

Berichten: 7.068

Re: [Matlab] Movie omzetten naar .avi lukt alleen voor een klein rooster?

Geef eens twee stukjes code die ik na copy-paste gewoon kan runnen met Matlab die het probleem weergeven (dus een die het wel doet en een die het niet doet).

Berichten: 264

Re: [Matlab] Movie omzetten naar .avi lukt alleen voor een klein rooster?

Hm het is een complex bestand (twee bestanden) en een berekening met een grid van 20x20 duurt een hele poos. Zou je kunnen aangeven wanneer je ze hebt gekopierd? Ik heb namelijk liever niet dat het hier te lang beschikbaar blijft, omdat er meer mensen zijn die dezelfde opdracht hebben. (en mijn ervaring is dat je met google vrij snel op dit forum terecht komt..) Excuses voor alle groene probeersels/comments - ik zit nog in de experimenteerfase.

Je kan de grid naar 20x20 of anders veranderen door

%Parameters

m=20;n=20;

aan te passen.

Berichten: 7.068

Re: [Matlab] Movie omzetten naar .avi lukt alleen voor een klein rooster?

Aan die code heb ik niet echt iets. Ik had gehoopt op een compact stukje code dat binnen korte tijd laat zien wat wel en niet werkt. Verder denk ik dat mijn versie van Matlab te oud is (2007) aangezien hij het VideoWriter object niet kent.

Berichten: 264

Re: [Matlab] Movie omzetten naar .avi lukt alleen voor een klein rooster?

Ok ja, dat snap ik :) , ik ben nu iets anders aan het proberen; een weergave met matrices - dat is ook wat overzichtelijker. Het eerste resultaat is veelbelovend, dus dat lost het probleem voor nu op. In ieder geval bedankt voor de moeite!

PS. Zou een mod. dan bovenstaand stuk code (in hide tags) kunnen verwijderen? Ik kan mijn bericht niet meer bewerken zie ik. Bij voorbaat dank!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: [Matlab] Movie omzetten naar .avi lukt alleen voor een klein rooster?

Axioma91 schreef: za 05 mei 2012, 19:14
PS. Zou een mod. dan bovenstaand stuk code (in hide tags) kunnen verwijderen? Ik kan mijn bericht niet meer bewerken zie ik. Bij voorbaat dank!


Oké, geen probleem. Misschien in de toekomst de code via pb delen ipv ze openbaar te posten ;)

Berichten: 264

Re: [Matlab] Movie omzetten naar .avi lukt alleen voor een klein rooster?

Xenion schreef: zo 06 mei 2012, 01:23
Oké, geen probleem. Misschien in de toekomst de code via pb delen ipv ze openbaar te posten ;)
Ah daar heb ik niet aan gedacht; dat zal ik doen! Bedankt!

Reageer