Springen naar inhoud

dwarse voorspanning

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 mei 2012 - 21:40

Ik ben bezig met een project waarbij er een compleet ontwerp moet worden voorgesteld worden voor het ontwerp van een brug. Nu werd er voor het type 'box girder bridge' geopperd om dwarse voorspanning aan te brengen, maar ik zie niet meteen in wat daar exact het doel van is, om de voorspanning net in de transverse richting aan te brengen?

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 mei 2012 - 16:24

Prestressing the slab transverselly as well as longitudinally improves the durability of the structure by reducing crack widths. However, it is usually more costly than the reinforced alternative for wider decks.

Uit: Hewson, N. R. ( 2003), Prestressed concrete bridges: Design and construction, Thomas Telford Books
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 mei 2012 - 14:50

Bedankt, aangezien het ontwerp ook moest worden geoptimaliseerd naar kosten toe, denk ik dat ik het maar overboord ga gooien.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures