Blog functionaliteit

Reageer
Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Blog functionaliteit

Ik zie nu pas dat er blogs zijn. Interessante optie maar ik heb toch eerst wat vragen:


Wat zijn de functionaliteit en beperkingen van zo'n blog?

Kan er LaTex gebruikt worden?

Kunnen er tags zoals en [img ] [/img ] en [youtube ] [/youtube ] gebruikt worden?


Wat is het wezenlijke verschil, in functionaliteit, tussen een blog en een topic?


Hoe denkt WSF wildgroei te voorkomen?


EDIT: Ik zie pas na plaatsen van dit bericht dat de titel fout is. Dat moet zijn: Blog functionaliteit (niet Log functionaliteit). Kan een moderator dat aanpassen?
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Blog functionaliteit

In principe kun je alle BBcode die je in topics gebruikt, ook in de blogs gebruiken. Qua schrijven zul je er dus niet veel moeite mee hebben als je gewend bent aan het forum.


Het belangrijkste verschil tussen een blog en een forumtopic, is dat een weblog zich meer leent voor langere artikelen, meer verhalend, en geschreven vanuit vaak 1 persoon. Zo kun je bijvoorbeeld in een weblog de voortgang van een onderzoek of een interessant project bijhouden en publiceren,


Qua wildgroei: we verwachten dat niet iedereen hier zijn brainfarts zal bloggen; daarvoor zijn zat andere opties. In eerste instantie willen we het redelijk vrij houden en kijken wat het oplevert, regels maken kan altijd nog. Heb je dus iets interessants te bloggen wat aansluit bij de doelgroep: ga je gang!


(en de titel is aangepast)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Blog functionaliteit

Ik zou het verschil tussen blog en forum als volgt aanduiden:


Op een forum start je een discussie (je poneert een stelling of stelt een vraag. In ieder geval iets waar een reactie/antwoord voor nodig is om nut te hebben)

Op een blog vertel je iets. Reacties zijn leuk meegenomen, maar niet het doel
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer