aids en onderzoek

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 5

aids en onderzoek

weten jullie op wat voor manieren er onderzoek is gedaan naar medicijnen tegen aids?

ik weet ook niet of dit onderwerp wel goed geplaatst is en het niet bij filosofie e.d. moest.

Ik zou als medicijn zoiets verzinnen, het klinkt misschien simpel, maar het idee erachter is toch wel wat?

je eigen afweer systeem kan niet tegen aids op, maar als je nu eens zorgt dat het afweer systeem denkt een medicijn te hebben, maar dat dat resulteert in een dode cel?

dus zodat een cel wel geinfecteert kan raken, maar daarna sterft en zich dus niet kan voortplanten, is zo iets niet haalbaar?
Grtn Robert

Berichten: 717

Re: aids en onderzoek

Niet de meest duidelijke topic robert, misschien nog wat ter verduidelijking?
Ik zou als medicijn zoiets verzinnen, het klinkt misschien simpel, maar het idee erachter is toch wel wat?
??? :shock:
dus zodat een cel wel geinfecteert kan raken, maar daarna sterft en zich dus niet kan voortplanten, is zo iets niet haalbaar?


Als ik denk te begrijpen wat je bedoelt, zou dat erg mooi zijn en ook bruikbaar tegen kanker. Maar het is lastig onderscheidt te maken tussen geïnfecteerde cellen en niet geïnfecteerde.

Berichten: 5

Re: aids en onderzoek

het was ook al beetje laat ;-)
??? :shock:


nou dat het verzinnen enzo nogal simpel klinkt, terwijl de praktijk natuurlijk al stuk ingewikkelder is.
Als ik denk te begrijpen wat je bedoelt, zou dat erg mooi zijn en ook bruikbaar tegen kanker. Maar het is lastig onderscheidt te maken tussen geïnfecteerde cellen en niet geïnfecteerde.
maar dat hoef je toch niet te doen?

als je niet als virus maar als gastheer gaat dienen met je medicijn.

het virus zal vanzelf langskomen, en daarna dus sterven
Grtn Robert

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: aids en onderzoek

Waarom zou het virus dan alleen de medicatie (gastheercellen) pakken?

Als je zoiets kon maken, zou je ze op maat kunnen maken voor verschillende virussen en dan is menig virale infectie kansloos..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 3

Re: aids en onderzoek

Kemron, Suramine, HPA-23, etc. pakken het virus aan. Deze producten zijn echter op de verboden lijst geplaatst. Een geneesmiddel voor AIDS resulteert in een miljardenverlies voor de pharmacie. Tropische instituten knoeien met de cijfers. Het is allemaal één pot nat.

AIDS bestaat uit een 15-tal ziekten (isosporosis, tuberculosis, candidiasis, etc.) die redelijk goed behandelbaar zijn.

Berichten: 73

Re: aids en onderzoek

spike23 schreef:Kemron, Suramine, HPA-23, etc. pakken het virus aan. Deze producten zijn echter op de verboden lijst geplaatst. Een geneesmiddel voor AIDS resulteert in een miljardenverlies voor de pharmacie. Tropische instituten knoeien met de cijfers. Het is allemaal één pot nat.

AIDS bestaat uit een 15-tal ziekten (isosporosis, tuberculosis, candidiasis, etc.) die redelijk goed behandelbaar zijn.
Er is erg veel onderzoek naar een remedie bezig en ik geloof niet dat als de remedie gevonden wordt, deze achter gehouden zou worden. De instelling die met deze ontdekking naar buiten kan komen, zal immers ongelooflijk veel gaan verdienen.

K vind het een redelijk straffe uitspraak die je doet...
It's been said that everything in the universe is fundamentally composed of energy.Since energy cannot be created or destroyed,some speculate that living beings never truly die.Their life energy is simply returned to the universe in its simplest form.

Berichten: 5

Re: aids en onderzoek

Mrtn schreef:Waarom zou het virus dan alleen de medicatie (gastheercellen) pakken?

Als je zoiets kon maken, zou je ze op maat kunnen maken voor verschillende virussen en dan is menig virale infectie kansloos..
dat hoeft opzich ook niet, maar als je minder met aids besmette cellen hebt zal het nooit groot groeien, en uiteindelijk vanzelf afsterven.

maar je zit dna wel weer met dit probleem: zijn die medicatie cellen wel geschikt om mee te leven, anders krijg je nml weer het probleem dat je niet teveel van die medicatie moet hebben, en de aids weer meer kans krijgt om zich goed te vermenigvuldigen.

en idd morgje, die uitspraak kan je niet zo makkelijk maken, een fabrikant zou nml veel meer verdienen aan een middel dat echt werkt, tenzij regeringen ze tegenwerken
Grtn Robert

Gebruikersavatar
Berichten: 323

Re: aids en onderzoek

Wat ik mij nog altijd afvraag is waarom men niet een behandeling van bestraling en beenmerg transplantatie doet bij HIV/ AIDS patienten. In theorie zou dit toch moeten werken.

Kleine toelichting: Je neemt beenmerg af, dat je bewaart en vervolgens straal je het beenmerg in het lichaam kapot. Je moet vervolgens alle witte bloedcellen het bloed uithalen, bijvoorbeeld door het bloed door een hart-longmachine te leiden en ondertussen de witte bloedcellen eruit te filteren. Wanneer alle witte bloedcellen en al het beenmerg weg is, wordt het eerder afgetapte beenmerg teruggeplaatst waarna het weer opnieuw bloedcelletjes kan maken. Dit concept wordt gebruikt bij bijvoorbeeld kanker of bij lupus (eenzeldzame inmmunologische aandoening).

Aangezien HIV in de witte bloedcellen zit, zou dit toch wel weg moeten zijn wanneer je alle witte bloedcellen eruit haalt (zeker als je nog een tijdje spoelt met transfusiebloed, etc.), zou ik denken. Wanneer het beenmerg terug is geplaatst kan het weer gezonde cellen gaan produceren. Misschien zou het mogelijk zijn om in plaats van de transplantatie een stoftoe te dienen die het rijpen van de beenmergcellen tegengaat, maar een transplantatie lijkt mij veiliger...
"You're really full of yourself, aren't you?"

"Yeah. I like that about me."

- U Turn

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: aids en onderzoek

Ik dacht juist dat AIDS ervoor zorgde dat je immuniteitssysteem via DNA werd verandert waardoor het niet meer werkte.

Geneesmiddelen moeten dus die innesteling aanpakken
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: aids en onderzoek

En op die manier mis je de virussen die los in het bloed zweven, en degene die in bijv. het sperma zitten. Met de generatietijd van HIV is je infectie dan zo weer op peil.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 323

Re: aids en onderzoek

En op die manier mis je de virussen die los in het bloed zweven, en degene die in bijv. het sperma zitten. Met de generatietijd van HIV is je infectie dan zo weer op peil.


Daarom zei ik ook dat het bloed net zolang gespoeld moet worden of getransfuseerd tot het schoon is.

Sperma overleeft over het algemeen de bestraling ook niet.
"You're really full of yourself, aren't you?"

"Yeah. I like that about me."

- U Turn

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: aids en onderzoek

De HIV medicijnen die tegenwoordig op de markt zijn kunnen de gevolgen van deze ziekte voorkomen (niet genezen). Hierbij voorkomt men de vermeerdering van het HIV virus door het gebruik van bijvoorbeeld een analogon. Denk hierbij aan stoffen in de richting van azidothymidine en saquinavir.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: aids en onderzoek

En wat is het mechanisme waarmee vitamine C virussen uitschakeld?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: aids en onderzoek

Heb je nog nooit vitamine C gehad na bv een medicijn voor blaasontsteking. Een reguliere arts geeft vitamine c als onstekingsremmer als de reguliere remmers bv niet alles heeft weggekregen of niet werkt.

Vraag dit maar aan bv vrouwen die nog al eens blaas ontsteking hebben gehad. bv mijn zus.

Vitamine C is een anti oxidant. Samen met L-lysine en groen thee extrakten werkt het nog beter. (Epican Forte) dit middel is goed voor diverse onstekingen, reuma en kanker. Voor Aids weet ik niet of het zelfde middel gebruikt wordt.

Vraag mij nu niet weer naar een bewijs, daar heb ik geen zin in. Voor mij hoeft het ook niet. Vooral niet als direct iemand voor kwakzalver wordt uitgemaakt. Ik ben een van de vele consulenten en heb gezien dat veel consulenten genezen zijn van een hart- vaatziekten en kanker wat de reguliere medicijnen helaas niet kunnen. Wie geneest bewijst punt uit.

Deze consulenten doen dit werk graties als dank voor hun genezing en willen daarbij andere mensen ook graag genezen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: aids en onderzoek

1) Ik heb ook wel eens blaasontsteking gehad en kreeg dan alleen antibiotica voorgeschreven. Heel veel drinken is een andere remedie.

2) Een blaasontsteking wordt niet veroorzaakt door een virus, maar door een bacterie.

3)Ik heb geen reden om in die genezingen te geloven als mijn enige bron jouw (anonieme!) woord is. Zo werkt het misschien in een geloof, maar niet in de wetenschap.

Als er een man op straat op jou afkomt en zegt: koop deze pillen, ze genezen alles! k ben zelf ook genezen en mijn nichtje ook!

Koop jij dan die pillen?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Reageer