Springen naar inhoud

Verschil tussen deeltjesfysica en scheikunde

• Log in om te kunnen reageren

lexa444

lexa444

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 mei 2012 - 17:09

Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in de deeltjesfysica, en vroeg me af waar het verschil met de scheikunde hem in zit.

Ik dacht zelf dat scheikundige interacties te maken hebben met hoe stabiel een elektron op zijn schil zit, en of deze wil verplaatsen.
En dat het bij de deeltjesfysica meer gaat om elementaire deeltjes, zoals quarks, en of deze wel of niet stabiel zijn en eventueel vervallen.

Waar ligt de grens tussen deze 2 wetenschappen, en is er misschien een eenduidige definitie voor?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

soepkip88

soepkip88

• >100 berichten
  • 226 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 mei 2012 - 17:17

De grens is redelijk goed in te delen. Scheikunde is niets meer dan het herverdelen van atomen. De atomen van zichzelf blijven intact. Deeltjesfysica gaat eigenlijk niet meer over het vormen en herschikken van atomen. (tot moleculen), maar kijk je in het atoom

Natuurlijk bevat er wel overlap, zo is het voor het begrijpen van reacties wel belangrijk om te weten waarom bepaalde interacties/reacties plaatsvinden. Die kan je dan alleen maar verklaren als je naar de samenstelling van het atoom kijkt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures