Scheefstand van een flat d.m.v. SCIA

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 20

Scheefstand van een flat d.m.v. SCIA

Beste forumleden,

Voor een project moet ik de scheefstand van een flat gebouw bepalen met behulp van het computerprogramma SCIA. Dit flat gebouw verzorgt zijn stabiliteit door een betonnen kern.

Op de onderstaande afbeeldingen kan men zien dat bij wind loodrecht op de x-as een juiste scheefstand geeft. Echter bij wind loodrecht op de y-as is is dit niet het geval.

Ik heb de entiteiten van de stabiliteit elementen met elkaar verbonden. De knopen van de vloeren op de kern heb ik onveranderd gelaten. Dit geldt ook voor de knopen van de opgestapelde wanden. Na mijn idee ligt het probleem in het feit dat de wind loodrecht op de y-as niet door de vloeren naar de kern gaat. Hoe moet ik dit oplossen?

Alvast bedankt!
Bijlagen
Scheefstand wind.jpg
Scheefstand wind.jpg (86.19 KiB) 311 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Scheefstand van een flat d.m.v. SCIA

Ik kan weinig zeggen zonder de algemene details van het model te kennen. Ik zou alvast eens kijken naar de krachtwerking per belastinggeval. Mogelijk speelt er ergens een verbinding mee die niet realistisch. Misschien moet je even een test case maken met maar twee verdiepen om dan in detail te kijken wat er scheelt.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer