Spellingschecker

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Spellingschecker

Ik werk met Firefox and de klassieke Firefox add-in inzake spellingscheck.


Dit is de eerste maal in gelijk welk forum dat ik merk dat die standaard spellingschecker niet compatibel is en niet werkt (reageert gewoon niet). Dit was dus niet zo in jullie vorige forumversie.


Ik weet dat ik het moeilijk heb met spelling (heb ik vroeger reeds aangehaald) en dat een simpele spellingchecker ook geen gramaticale dingen oplost. Die laat gewoon "ik vindt" door zonder foutmelding.


Indien dit niet kan opgelost worden, heeft iemand idee van een andere spellingschecker die wel werkt? Dit zonder via andere programma's als Word te hoeven gaan (voor mij is post opbouwen nu reeds een behoorlijk tijdrovende bezigheid door mijn traagheid in typen). Ik dateer uit een periode dat typen een activiteit van dactilo's was + ik heb een aantal fysische beperkingen.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Spellingschecker

Bij mij werkt de spellingscontrole prima. Als je in het tekstveld op een woord klikt met de rechter muisknop, zie je dan "Spelling Controleren" aangevinkt staan? En staat bij Talen ook Nederlands aangevinkt?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Spellingschecker

:oops: Ger,


Bedankt ... (stomme idiote Eric).

Dat is vreemd, ik ben aan die instelling nooit meer aangeweest, hij checkt spelling in andere (ook Nederlandstalige) fora.

Hier stond spellingcheck aangevinkt, maar in het submenu geen enkele taal.

Mogelijk bij recente herinstallatie recente Firefox versie (mijn was echt oud)?


Mijn verward hoofd, sorry ......, is opgelost.


:oops: :oops: :oops:
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Spellingschecker

No problemo. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Spellingschecker

Ger schreef: za 19 mei 2012, 14:25
No problemo. :)

Ger,


Ik ben helemaal niet zo gek als ik hier begon te denken van mijzelf.

Ik kom van een ander Nederlandstalig forum nu. Ik checkte mijn instellingen. Die stonden duidelijk op spellingchecken en als taal op Nederlands.


Ik schrijf dit bericht.

Om welke reden in Godsnaam ook stelt die spellingchecker zich hier automatisch om in US Engels.

Ik gebruik hiervoor de standaard add-in van Firefox.


Dit is het ENIGE forum waar dit gebeurt.

Het is op zich niet erg, omdat ik het probleem nu ken en weet dat ik mijn spellingchecker telkens terug op Nederlands moet omschakelen (echt niet veel moeite) maar het blijft een vreemd verschijnsel.

Dat had ik nooit met het vorige forum.


Vandaar mijn gekke oorspronkelijke verwarring ......

Vreemd, zéér vreemd. Moet de Heilige Geest zijn of zoiets ......


:) Maar je hier geen zorgen over, het is maar een weetje, maar grondig gecheckt nu.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Spellingschecker

Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo nu en dan ook wel merk hoor, dat WSF ineens op EN staat ipv op NL. Ik heb er echter tot op heden nog een regelmaat in kunnen ontdekken wanéér dat-ie dat doet. Aangezien ik ook regelmatig Engelstalige sites (en forum) bezoek, weet ik het eerder altijd daar aan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer