[natuurkunde] Aantal Statica vragen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 34

Aantal Statica vragen

Goedenavond mensen

Ik was bezig met een statica opgave, maar ik had een aantal vragen over want ik kwam er niet mee uit.Zou iemand mijn a.u.b. mee kunnen helpen.

Vraag 1.

Ik kwam iets vreemds tegen.In het boek van Cor Bakker is het resultaat van de oppervlakte ( oppervlakte= kN/m * meter).direct loodrecht naar beneden getekend. In het boek van hibbeler doen ze het gewicht ontbinden in een x en een y kracht. Waarom doen ze dit. Als ik naar beide sommen kijkt, dan mag ik die schuine balk ook als een giek zien. In de bijlage zie je beter wat ik bedoel.
Vraag Statica.pdf
(276.63 KiB) 211 keer gedownload
Vraag 2.

In de uitwerking van deze som. Is er een FCB kracht bij gekomen. Mijn VLS is anders dan van het antwoord. Waar komt deze FCB vandaan? Is dat een reactie kracht. Zelfs als het een reactie kracht was geweest, dan had ik hem loodrecht op de pen getekend net als de gewicht kracht.
Vraag2 Statica.pdf
(248.07 KiB) 135 keer gedownload
Oplossing.
Oplossing Statica.pdf
(240.36 KiB) 72 keer gedownload
Weet iemand antwoorden op mijn vragen?

Bij voorbaat dank,

Albert

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Aantal Statica vragen

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Aantal Statica vragen

albertoo schreef: za 19 mei 2012, 15:03
In de uitwerking van deze som. Is er een FCB kracht bij gekomen. Mijn VLS is anders dan van het antwoord. Waar komt deze FCB vandaan?
Nergens vandaan. Er is niet iets om over die lijn een kracht uit te oefenen (staaf, kabel, whatever) maar uiteindelijk kan een reactiekracht op punt C slechts uitgeoefend worden door punt B.
zsteun.png
zsteun.png (20.31 KiB) 105 keer bekeken


Wat ook de vorm is van de constructie tussen B en C , FCB is de (fictieve) resultante.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer