Springen naar inhoud

Overzicht tekening tbv publicaties/posters

• Log in om te kunnen reageren

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 mei 2012 - 13:35

Op het moment probeer ik het onderzoek waar ik mee bezig ben weer te geven op een papieren omgeving. Daar het veelal om timelapse confocaal microscopie gaat leent dit zich niet heel erg voor een papieren medium.

Nu wil ik door een combinatie van stilstaande maximum projecties tesamen met een schematische tekening van hoe dit process verloopt een duidelijk overzicht voor de lezer creeeren. Nu heb ik echter een probleem en dat is, hoe maak ik een duidelijk overzicht wat er niet hopeloos krakkemikerig uitziet doordat het in powerpoint is gemaakt of er uitziet alsof het door een kleuter is getekend?

Alle tips en suggesties zijn meer dan welkom.
"Meep meep meep." Beaker

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mako

Mako

• >1k berichten
  • 1146 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 mei 2012 - 14:56

Als ik je goed begrijp ben je op zoek naar een methode om je afbeeldingen van een powerpoint presentatie naar een A4 of poster te kopiëren zonder dat daar veel kwaliteitsverlies mee gepaard gaat?
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.
I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 mei 2012 - 15:14

Een paar tips:

- teken krommes met de daarvoor bedoelde functie. Teken een en ander niet met "freeform" en een muis.
- gebruik kleuren, maa wel met mate.
- gebruik schaduw- en 3D-effecten met mate.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures