Springen naar inhoud

Probleem oefening met schilmethode

• Log in om te kunnen reageren

Mossi

Mossi

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 mei 2012 - 14:31

Beste,

Ik kom niet uit op het juiste antwoord, misschien dat jullie een foutje zien want ik zie het niet. De uitkomst moet 256pi/3 zijn.

Bijgevoegde miniaturen

• Scan 6.jpeg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 mei 2012 - 20:50

Voor je helpers zou het een stuk aangenamer zijn moest je de exacte opgave van het probleem kunnen geven. Zou je alsnog een aanvulling willen doen?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 mei 2012 - 21:33

Als ik je laat zien welke integraal tot het juiste antwoord leidt, kan je zelf misschien achterhalen waarom jouw integraal fout is. Het is maar een kleine aanpassing...

LaTeX
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Mossi

Mossi

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 mei 2012 - 00:27

Als ik je laat zien welke integraal tot het juiste antwoord leidt, kan je zelf misschien achterhalen waarom jouw integraal fout is. Het is maar een kleine aanpassing...

LaTeX

Ik heb daar dus echt moeilijkheden mee. Ik heb die methode bij de meeste onder de knie maar wanneer het omwentelfiguur iets verwijderd is van het omwentelas snap ik r niks meer van.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 mei 2012 - 07:30

Begrijp je intuïtief hoe deze methode werkt? Schets eens de grafiek van een eenvoudige functie en laat die tussen y=a en y=b wentelen om de y-as (x=0). Merk op dat er iets moet veranderen wanneer de as verandert, natuurlijk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures