Springen naar inhoud

Hardheid van water

• Log in om te kunnen reageren

jeroen1303

jeroen1303

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2012 - 14:28

Hej, ik moet tegen morgen een verslag maken voor chemie over de bepaling van hardheid van water en kreeg deze vraag; Is het erg als er te weinig indicator werd toegevoegd om alle calcium-en magnesiumionen te binden?

Ikzelf denk dat het wel erg is; enkel heb ik geen idee waarom;
Heeft het misschien iets te maken met de bufferoplossing want ik begrijp ook niet zo heel goed waarom de oplossing werd gebufferd.

In bijlage vind je de reacties; ik hoop dat iemand me wat kan helpen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 mei 2012 - 11:14

In bijlage vind je de reacties

Ik vrees dat je die vergeten toevoegen bent...
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

jeroen1303

jeroen1303

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 mei 2012 - 21:45

Ik had ze toegevoegd, maar of één of andere reden heeft de moderator die mijn bericht moest goedkeuren ze verwijderd. Ik weet het ondertussen zelf al; toch bedankt voor jou reactie.

( voor de mensen die deze vraag op google zouden opzoeken en een antwoord willen:

Ja. Wanneer er te weinig indicator wordt toegevoegd gaan niet alle calcium- en magnesiumionen gebonden zijn. En dit lijdt tot een foute hardheid.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 mei 2012 - 22:27

Oh? Hoe zou dit leiden tot een foute hardheid? Zouden sowieso niet juist de vrije ionen als eerste gecomplexeerd raken?

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures