[overig] druk in een gesloten hydraulisch systeem

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 228

druk in een gesloten hydraulisch systeem

Heeft het zin om in een gesloten hydraulisch systeem over de druk op een plaats te spreken?

Volgens mij kan je enkel drukverschillen bepalen tussen 2 plaatsen in het gesloten systeem, mits er geen "atmosferisch referentiepunt" is zoals bij een open systeem.

Als mijn redenering correct is , hoe kan je dan de minimale en maximale druk in dit systeem bepalen? (om de leidingen bijvoorbeeld te dimensioneren) Ga je er dan misschien vanuit dat ergens in je systeem de atmosferische druk heerst?

Bedankt !

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: druk in een gesloten hydraulisch systeem

Heeft het zin om in een gesloten hydraulisch systeem over de druk op een plaats te spreken?
Ja, natuurlijk. Je kunt op ieder punt een manometer plaatsen en de (over)druk aflezen.
Als mijn redenering correct is...
Je redenering is niet correct.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 228

Re: druk in een gesloten hydraulisch systeem

Fred F. schreef: wo 06 jun 2012, 20:49
Ja, natuurlijk. Je kunt op ieder punt een manometer plaatsen en de (over)druk aflezen.
Ja , je kan de druk aflezen, maar kan je ze ook op voorhand voorspellen is wat ik bedoel.

Bij een elektrisch systeem zonder aarding kan je toch ook alleen de spanning voorspellen tussen 2 punten, maar niet de spanning tussen een punt en de aardpotentiaal?

Of ben ik hier ook helemaal verkeerd ?

Reageer