Zo uitgebreid mogelijk berekenen van de reactiekrachten in een spoiler.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Zo uitgebreid mogelijk berekenen van de reactiekrachten in een spoiler.

Hallo dames en heren!

Heb vaak genoeg gebruik gemaakt van de wijze adviezen op deze site! Maar ik denk nu ook zelf advies nodig te hebben!

Op een spoiler staat een gelijkmatig verdeelde belasting van 1504 N. Nu moeten de reactiekrachten in de staanders handmatig berekend worden om een digitale doorberekening te ondersteunen.

Dit ben ik dus van plan om te doen Q=q*l de resultante te berekenen en dan met Σ M t.o.v. A en B = 0, de reactiekrachten te berekenen.

Is dit de juiste (en enige?) manier om de reactiekrachten te berekenen?

Zou het nog op een andere manier berekend worden, of kan de berekening uitgebreid worden zodat ik een zo compleet mogelijke dekking heb van de berekeningen?

Daarnaast heb ik nog een vraag hoe de reactiekrachten op de 4 staanders afzonderlijk berekend worden, aangezien de achterste 2 verder naar achter staan en een hoger raakvlak hebben. Het oppervlak van de spoiler loopt krom (zoals op de foto te zien).

Kan dit gedaan worden door twee vrije lichaamsschema's te maken ter hoogte van de staanders ?

Alvast bedankt!!
Bijlagen
Krachten.JPG
Krachten.JPG (137.42 KiB) 291 keer bekeken
Supern00b!

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Zo uitgebreid mogelijk berekenen van de reactiekrachten in een spoiler.

Op een spoiler staat een gelijkmatig verdeelde belasting van 1504 N


Ik bedoel hiermee een vervangende puntlast van 1504 N ten gevolge van de gelijkmatig verdeelde belasting! Ik kan trouwens maar 1 keer het originele bericht wijzigen, klopt dat?
Supern00b!

Reageer