Springen naar inhoud

Formule van Pick

• Log in om te kunnen reageren

Anoukvermeer

Anoukvermeer

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2012 - 15:15

De formule van Pick is, zover mijn wiskundeboek zegt, A= 1/2 G + B - 1 Ik doel op de formule bedoelt voor veelhoeken.
Wanneer kan de formule van Pick en wanneer niet? Zijn er uitzonderingen en wat is het bewijs? Bij voorbaat dank.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 juni 2012 - 21:36

Ik weet niet of dit je niveau is, maar heb je hier al eens gekeken?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Anoukvermeer

Anoukvermeer

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2012 - 15:13

Nee, ik vind dit een rare site, aangezien ik een andere formule heb gekregen. Iemand anders nog?

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 juni 2012 - 15:17

De link was verkeerd, zeer vreemd, maar ik bedoelde dus dit. Dat is alvast dezelfde formule. Sowieso is het ook handig om te weten in welk jaar je zit, wat je niveau is etcetera.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Anoukvermeer

Anoukvermeer

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2012 - 16:04

Ik zit op het VWO, het 3e jaar. Wij gebruiken het boek Moderne wiskunde en hier staat alvast een begin van het onderzoek in.

Anoukvermeer

Anoukvermeer

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2012 - 16:11

O, en bovendien: weet iemand wat Pick nog meer in zijn leven heeft bereikt?

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 juni 2012 - 16:46

Heb je gekeken naar die link dat ik je gaf? Als Engels te moeilijk is, kon je daar links op "Nederlands" klikken en kwam je hier. Daar staat een bewijs, in het Nederlands. Geef dus aan wat je daar niet aan snapt.

Wat betreft zijn leven, heb je pech: geen Nederlanstalige Wiki-pagina. Wel Engels. Ook hier kwam je terecht via mijn eerdere link (door te klikken op zijn naam). Maar als je dat niet verstaat, kunnen we wel wat helpen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures