[natuurkunde] Arbeid/ vermogen omhoog klimmen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 309

Arbeid/ vermogen omhoog klimmen

Een man van 75 kg klimt met een zak aardappelen van 45 kg op zijn rug in 20,0 s 9,0 m hoog op een ladder. bereken de arbeid en het vermogen.

w=F.dELTA x

Hoe berken ik f is dit m*g?

Om een rotsblok 500m te verplaatsen leverden egyptische slaven 15 MJ aan arbeid. Wat was de massa van het rotsblok?

Hoe begin ik hier aan

Wat is het minimaal vermogen dat nodig is om een doos van 1400g in 3,00s te tillen tot op een hoogte van 5,00m

p= f/dELTA t HOE WEET Ik mijn f?
James Bond was tot voor kort bekend als Ronny007

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Arbeid/ vermogen omhoog klimmen

Hoe berken ik f is dit m*g?
Ja.
Om een rotsblok 500m te verplaatsen leverden egyptische slaven 15 MJ aan arbeid. Wat was de massa van het rotsblok?
Met alleen deze informatie is dit niet op te lossen. Is dat werkelijk de VOLLEDIGE en LETTERLIJKE tekst van de vraag?

Het derde vraagstuk is in feite hetzelfde als de eerste vraagstuk (alleen met andere getalswaardes).
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Arbeid/ vermogen omhoog klimmen

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Bovenaan het bewerkingsvenster vind je een knopje met een blauwe grote omega Ω , en daaruit kun je allerlei bijzondere karakters en tekens kiezen om je teksten te verhelderen.

W= F·Δx
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 309

Re: Arbeid/ vermogen omhoog klimmen

dat is de werkelijke waarde
James Bond was tot voor kort bekend als Ronny007

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Arbeid/ vermogen omhoog klimmen

James Bond schreef: wo 13 jun 2012, 19:05
Wat is het minimaal vermogen dat nodig is om een doos van 1400g in 3,00s te tillen tot op een hoogte van 5,00m

p= f/dELTA t HOE WEET Ik mijn f?
Fz=m·g
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer