Springen naar inhoud

[Python] % teken hulp nodig

• Log in om te kunnen reageren

witteknokkels

witteknokkels

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2012 - 18:57

Hallo allemaal,
ik ben net begonnen met het leren van python dus deze vraag zal voor de meesten heel makkelijk zijn, wat doet het % tekentje?

Guus

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 juni 2012 - 19:40

het is de modulo-operator
This is weird as hell. I approve.

witteknokkels

witteknokkels

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2012 - 21:01

het is de modulo-operator

Aha, maar wat doet die?

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 juni 2012 - 04:34

Net hetzelfde als in vele andere talen dus. Met een beetje google zou je dat zelf moeten kunnen vinden hebben.

The % (modulo) operator yields the remainder from the division of the first argument by the second. The numeric arguments are first converted to a common type. A zero right argument raises the ZeroDivisionError exception. The arguments may be floating point numbers, e.g., 3.14%0.7 equals 0.34 (since 3.14 equals 4*0.7 + 0.34.) The modulo operator always yields a result with the same sign as its second operand (or zero); the absolute value of the result is strictly smaller than the absolute value of the second operand [2].

"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

witteknokkels

witteknokkels

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2012 - 17:11

Net hetzelfde als in vele andere talen dus. Met een beetje google zou je dat zelf moeten kunnen vinden hebben.

het spijt me maar dat is het punt, ik kan het wel vinden in het engels maar kan het niet erg goed vertalen/begrijpen

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 juni 2012 - 17:16

Weet je hoe modulo-rekenen werkt? De modulo-operator geeft je gewoon de rest bij deling.

Dus: 5%2 = 1 want 5 delen door 2 geeft rest 1. En 17%6 = 5.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

witteknokkels

witteknokkels

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2012 - 20:21

Weet je hoe modulo-rekenen werkt? De modulo-operator geeft je gewoon de rest bij deling.

Dus: 5%2 = 1 want 5 delen door 2 geeft rest 1. En 17%6 = 5.

aha ik denk dat ik het begrijp dankjewel

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 juni 2012 - 20:16

Graag gedaan :). Zoals er in de quote van IPIT ook nog staat: dat werkt (meestal, dus ik veronderstel hier ook) ook voor niet-gehele getallen.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 juni 2012 - 21:11

handig is ook
divmod
die zowel quotiënt als rest teruggeeft.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures