Springen naar inhoud

Toiletverfrisser op systeembord

• Log in om te kunnen reageren

Lunette

Lunette

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2012 - 16:19

Hallo mensen,

Ik moet voor natuurkunde de volgende opdracht doen met een systeembord, hierbij mag een drukschakelaar de deur vertegenwoordigen:

"In sommige cafés en restaurants wordt een toiletverfrisser automatisch in werking gesteld nadat iemand naar de wc is geweest. Ontwerp een toiletverfrisser die twee seconden nadat de deur dicht is, nadat deze eerst echt op slot geweest is, even een fris luchtje in de wc spuit."

Ik heb dus werkelijk geen idee hoe ik dit zou moeten doen.. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!! :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44825 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 juni 2012 - 16:20

heb je systematic?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Lunette

Lunette

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2012 - 22:23

nee, ik heb het geprobeerd te downloaden, maar om een of andere reden lukt het niet :(

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44825 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 juni 2012 - 22:39

Vraag is hoe we dit dan moeten aanpakken hier.

Eventueel met tomsoft?

Kunst in die logische schakelingen is om dit stap voor eenvoudige stap aan te pakken, en na elke stap te testen.

Deur is dicht, luchtverfrisser gaat aan (heel simpel dus, testen).

Volgende stap is om die luchtverfrisser (even daarna volgens je eisenpakket) laten we zeggen 4 tellen daarna, weer te laten uitgaan)

Volgende stap, hij moet daarna ook weer opnieuw aangaan als de deur na open te zijn geweest weer dicht gaat.

Volgende stap, nu mag hij pas aangaan als de deur 2x open is geweest en weer dichtgegaan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures