Springen naar inhoud

Java - junit praktisch gebruik

• Log in om te kunnen reageren

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juni 2012 - 18:45

Ik heb twee vraagjes ivm met unit tests in Java.

Ik heb volgende structuur ongeveer:

package a

package a.sub1

package a.sub2

package a.sub3

....

package a.unittests

package b

package b.unittests

Momenteel wordt dus alles van a met subpackages in een package binnen a getest. Dit subpackage bevat uiteraard meerdere classes om zo de tests logisch te ordenen. Is dit een correcte manier van werken?

Tevens vroeg ik mij af hoe ik private functies zou kunnen testen. Ik heb deze momenteel allemaal protected gezet zodat ik deze in een dummy class kan overerven en gebruiken om te testen. Ik wil echter enkele van deze methoden absoluut private houden.

Veranderd door jhnbk, 18 juni 2012 - 18:46

Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 juni 2012 - 19:05

Unit tests dienen normaal enkel om de public interface van klassen te testen. Is het niet voldoende om de public methods waarin ze gebruikt worden te testen, denk je? Als die werken, dan kan je er toch vanuit gaan dat de private ook in orde zijn?

zie misschien ook de antwoorden hier, daar wordt een methode via Reflection voorgesteld die blijkbaar vrij veel stemmen krijgt.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 juni 2012 - 16:42

Unit tests dienen normaal enkel om de public interface van klassen te testen. Is het niet voldoende om de public methods waarin ze gebruikt worden te testen, denk je?

Neen in dit geval niet. Private methode geeft een waarde terug. Een andere public methode geeft nul terug als aan een bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Er wordt o.a. vergeleken met de bewuste private methode.

Ik ga eens kijken naar dat reflection.

Veranderd door jhnbk, 19 juni 2012 - 16:47

Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures