[wiskunde] Grafische rekenmachine

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 421

Grafische rekenmachine

Hallo,

Ik heb ooit eens op mijn TI-84 gevonden hoe je bv. meter in liter moest omzetten, maar ik vind dit nu nergens meer terug op mijn GRM..

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Grafische rekenmachine

Meter in liter kan omzetten? Dan moet je het oppervlakte weten, niet?

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Grafische rekenmachine

Je kan inderdaad met een grafisch rekenmachine de omzetting tussen kubieke meters en liter. De meeste van die toestellen kunnen we delen/vermenigvuldigen met 10 enzo...
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."

- Gary Raser, LIMU

Berichten: 421

Re: Grafische rekenmachine

Het was maar een voorbeeld he :) Maar je kon er ook bepaalde constante getallen bij vinden zoals getal van avogadro...

alleen ik weet niet meer welke knop het was

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Grafische rekenmachine

Ga je in de betawetenschappen verder, met name scheikunde? Dan is het handig dat je die getallen uit je hoofd leert. Voor hulp bij een rekenapparaat verwijs ik graag naar de handleiding van dat model.

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Grafische rekenmachine

Sommige (G)RM's laten toe om bepaalde waarden te stockeren in het geheugen en zelfs miniprogrammatjes te maken waarin je met zelf erin gestoken constanten allerlei berekeningen kan doen. Ik heb echter nog nooit gehoord van toestellen waar, buiten eventueel pi, nog andere waarden zo beschikbaar waren.

P.s.: wat ik heb gedaan is een tabel met veelgebruikte constanten gezocht op het internet, deze gewoon afgeprint en daarna geplasticifeerd ter bescherming. Komt altijd van pas en leerkrachten zeggen er nooit wat van, in tegenstelling tot RM's.
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."

- Gary Raser, LIMU

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Grafische rekenmachine

Volgens mij doel je op deze app.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 421

Re: Grafische rekenmachine

ik had het ondertussen al terug gevonden en het gaat inderdaad over die app.

voor de mensen die me niet geloven: apps -> sci tools -> 2

Hier vind je deze zaken terug: omzettingen en constanten

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Grafische rekenmachine

Ik denk niet dat iemand je niet gelooft hoor; je voorbeeld was gewoon (wat) ongelukkig gekozen ;) . En hoewel handig te vinden met je GRM, is het niet slecht wat constanten en omzettingen zo ook te kennen uiteraard.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer