Magnetische schoenen in ISS

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 15

Magnetische schoenen in ISS

Ik vroeg me laatst iets af. Op het ISS is geen zwaartekracht. Dat is natuurlijk leuk, vooral als je lekker salto's wil maken en een beetje rond wil zweven.

Maar als je gewoon moet werken lijkt het me toch ook lastig, je hebt geen onder of boven, je moet jezelf vastbinden als je wil slapen, etc.

Waarom gebruiken we geen magnetische kracht? Magnetische kracht kan jouw voeten toch ook naar de grond toe trekken, zodat je gewoon kan lopen? Of is dit niet logisch en op je dan met je armen in de lucht?
I would gladly risk feeling bad at times, if it also meant that I could taste my dessert. - Lt. Commander Data

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Magnetische schoenen in ISS

TaraS schreef: do 21 jun 2012, 19:18
Ik vroeg me laatst iets af. Op het ISS is geen zwaartekracht.
Nu ja, die is er wel, maar omdat het ISS constant "valt" wordt die niet zo ervaren door de mensen die er inzitten
Waarom gebruiken we geen magnetische kracht?
Hoewel mensen inderdaad kunnen worden beïnvloed door een magnetisch veld zijn er twee problemen

1. De gebruikte magneet moet onwaarschijnlijk sterk zijn

2. Mensen worden er door afgestoten, en niet aangetrokken (we zijn vnl. diamagnetisch van aard)
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Magnetische schoenen in ISS

Er zijn allerlei oplossingen mogelijk. Waarschijnlijk bij gebrek aan noodzaak, afgezet tegen de kosten, zijn de ideeën tot nu toe niet verder gekomen dan de tekentafel

http://en.wikipedia....ificial_gravity



Beste idee is mogelijk gebruik maken van normaalkracht als centripetale kracht, omdat dat effect op elke lichaamscel afzonderlijk werkt, en zo een echt zwaartekrachtgevoel geeft

(http://orbitalvector.com)
2001 ring station.jpg
2001 ring station.jpg (86.07 KiB) 934 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 15

Re: Magnetische schoenen in ISS

Typhoner schreef: do 21 jun 2012, 19:35
2. Mensen worden er door afgestoten, en niet aangetrokken (we zijn vnl. diamagnetisch van aard)


Wat ik me meer afvroeg was of je, wanneer je bijvoorbeeld magnetische schoenen hebt, gewoon kan lopen.
I would gladly risk feeling bad at times, if it also meant that I could taste my dessert. - Lt. Commander Data

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.543

Re: Magnetische schoenen in ISS

Ik vroeg me laatst iets af. Op het ISS is geen zwaartekracht. ... als je gewoon moet werken lijkt het me toch ook lastig. Waarom gebruiken we geen magnetische kracht? Magnetische kracht kan jouw voeten toch ook naar de grond toe trekken, zodat je gewoon kan lopen?


ISS is niet van staal maar aluminium. Je moet dus eerst een aluminiummagneet uitvinden.

Of je lekker kunt doorslapen betwijfel ik. Zodra een collega rondloopt op magneetschoenen door het ruimteschip schrik je wakker van het helse kabaal.

Gebruikersavatar
Berichten: 15

Re: Magnetische schoenen in ISS

Hmm.. Dat is waar. Ik dacht ook wel dat het niet zou kunnen, maar ik wist alleen niet waarom niet ;)
I would gladly risk feeling bad at times, if it also meant that I could taste my dessert. - Lt. Commander Data

Berichten: 9

Re: Magnetische schoenen in ISS

ik heb eigenlijk ook wel een idee om te lopen. als ze nou karretjes maken waarin je moet fietsen om vooruit te komen. (karretjes zitten wel aan een rails he) eigenlijk zoiets als hun bed maar dan als soort van voertuig. en dan trainen ze tegelijkertijd.  :mrgreen: ps: ik hou van kleurtjes. ik ben pas 11!!!!!

Reageer