Een dermaroller?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 7

Een dermaroller?

Dit gaat over de dermaroller (zie afbeelding)

Voor degenen die niet weten wat het is:

Dit is gewoon een roller met allemaal naaldjes en het is erg populair in de ''schoonheids wereld.''

Een paar van de voorbeelden waarvoor mensen het gebruiken zijn: rimpels, striae (littekens) en huid die ligt aan het verslappen is.

Dermarollers komen in verschillende soorten maten zoals: 0,2mm, 0,5mm, 1mm, 1,5mm, 2mm.

Er zijn allemaal richtlijnen voor gemaakt die vertellen hoe je ze moet gebruiken.

Ik denk dat veel mensen hier er wel eens van gehoord hebben.

Dermarollers schijnen te werken, omdat ze de huid opzettelijk verwonden, hierdoor wordt de wondgenezing op gang gebracht (hemostase, ontstekingsreactie, proliferatiefase en remodelleringsfase). Dit zorgt dan voor nieuw collageen.

Om collageen te stimuleren, is het natuurlijk begrijpelijk dat er een dermaroller gebruikt wordt die de dermis bereikt. (dus minstens 0,5 mm of zelfs nog wat langer)

Alleen nu vraag ik mij af, na een verwonding kan er sprake zijn van regeneratie(vervangen beschadigd weefsel door hetzelfde soort weefsel) of fibrosis(littekenweefsel). Behalve de opperhuid (en axonen zenuwvezels + lever), zal regeneratie bij de mensen niet voorkomen.

Deze dermarollers zouden dan toch alleen maar littekens veroorzaken?

Hoe kan het dan toch een huid verbeteren? Is dat wel mogelijk?
Bijlagen
Rollertje.jpg
Rollertje.jpg (28.42 KiB) 338 keer bekeken

Reageer