Stageplek bemachtigen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 80

Stageplek bemachtigen

Ik zit momenteel op mijn tweede leerjaar van de opleiding chemie. Voor de derde leerjaar moeten we al een stageplek bemachtigen.

Ik ben op zoek gegaan naar een stageplek binnen een farmaceutische instelling. Ik heb met diverse instellingen contact opgenomen maar ik word steeds afgekeurd doordat ze of bezig zijn met een verhuizing of met de mededeling dat er geen stageplaatsen meer te verkrijgen is.

Weet iemand waar ik het beste kan solliciteren want ik ben nu wel echt ten einde raad... :S

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Stageplek bemachtigen

Nawara, ik werk niet bij een farmaceutisch bedrijf, maar zelfs als dat wel zo was dan zou jouw aanmelding niet erg overtuigend overkomen. Dat begint al bij "De opleiding chemie": welke opleiding chemie volg je dan?

Heb je een mentor waar je dit probleem mee kunt overleggen?

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Stageplek bemachtigen

rwwh schreef: vr 06 jul 2012, 17:53
Dat begint al bij "De opleiding chemie": welke opleiding chemie volg je dan?


De opleiding chemie/scheikunde.. Ik weet het niet hoor, maar ik zou in het 3e jaar ook niet anders verteld kunnen hebben hoor. Differentiatie vind meestal pas later plaats. Op de universiteit is er in het 3e jaar pas keuze welke richting je in je master heen wil gaan, maar ook dan is het vaak nog heel erg breed en pak je van alle onderdelen iets mee. Als je theoretische chemie wil kies je meer natuurkunde vakken, voor biochemie misschien wat bio-vakken, maar ook dan heb je nog steeds een hele brede overlap binnen de bachelor.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Stageplek bemachtigen

Er is geen "de opleiding chemie".

In Nederland en België zijn tientallen onderwijsinstellingen op allerlei niveaus waar een opleiding in een chemische richting worden gegeven. Sommige instellingen bieden er zelfs meerdere aan.

Als je om te beginnen al niet duidelijk maakt om welke onderwijsinstelling en welke studie(richting) het precies gaat, maak je het een ander ook niet makkelijk om een stageplek te verzinnen.

De gebruikers van dit forum kunnen bovendien pas een zinnig antwoord geven als ze weten welke bedrijven er dan benaderd zijn.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer