Tuimel schakelaar computer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 9

Tuimel schakelaar computer

Ik wil een schakelaar op mijn computer aansluiten die fungeert als I/O knop.

Dit is de schakelaar: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/700761/Besturingspaneel-2-sch-R18-P2A/SHOP_AREA_17385&promotionareaSearchDetail=005

Het aansluiten zal dus naar het moederbord gaan. De power kabel is een kabel bestaande uit 2 draden. die nu intern in de pc zit. Ik wil mijn pc weg bouwen en een aantal dingen integreren in mijn bureaublad.

Mijn vraag is, kan ik deze nu gewoon aan de plus en min van deze schakelaar aansluiten? Voordat ik dingen ga bestellen wil ik graag even weten wat de mogelijkheden zijn. Ook zit er een LED aansluiting op die ik op de "P led" kan aansluiten denk ik? Zie afbeelding.

Er zitten 2 knoppen op met de ene wil ik de voeding bedienen tegen standby stroom. is ruim 100 watt... en de 2e wil ik als aan knop gebruiken.



Mvg,

Lex Zonderland
Bijlagen
P1090175.jpg
P1090175.jpg (73.29 KiB) 345 keer bekeken
700761_LB_00_FB_EPS_1000.jpg
700761_LB_00_FB_EPS_1000.jpg (90.45 KiB) 343 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Tuimel schakelaar computer

De meeste moederborden hebben toch een knop als powerbutton, en geen schakelaar? Gaat dit wel werken? Een knop laat stroom door zolang hij ingedrukt is, een schakelaar vanaf hij ingedrukt is. Dat is niet hetzelfde.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Tuimel schakelaar computer

Ik denk ook dat dit niet gaat werken.

Op een computer moet je de power-button kort indrukken om hem in te schakelen.

Houd je de knop langer ingedrukt, dan zal de PC na een aantal seconden uitschakelen.

Dus in plaats van die schakelaar moet je een drukknop met led hebben, die je aansluit in plaats van de drukknop met led die op de PC zit.

Daarnaast kan het verlengen van de draden een nadelige invloed hebben op de storingsgevoeligheid.

Reageer