in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

in welke tijd zou jij dus het liefst geleefd willen hebben?

en waarom?

ik zelf zou graag (naast deze tijd) in de grieks-romeinse tijd gewoond hebben omdat zij voor mij de eerste echte vorm van een grote beschaving hadden.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Als je in de toplaag van de maatschappij verkeerd, dan is het wel leuk leven in die tijd. Maar als slaaf toch maar liever niet.

Dat geldt trouwens voor de hele geschiedenis tot laten we zeggen 1950.

Geef mij maar de moderne tijd in de westerse wereld waar niemand meer armoede hoeft te leiden.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

ik zou natuurlijk ook deze tijd verkiezen boven elke andere, maar stel nu eens dat je echt moet kiezen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Dan lijkt me de 16e/17e eeuw in Nederland ook mooi. We waren een der belangrijkste landen ter wereld. Kunst en cultuur vierde hoogtij. De wereld werd ik korte tijd veel groter. Vreemde produkten kwamen uit verre streken.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Berichten: 656

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Ik zou wel in de vroege middeleeuwen willen leven.

In Ierland denk ik, en dan een beetje hoge positie natuurlijk.

Oja, een handige vraag, waar en als wat wil je leven?

Als Romeinse of Griekse slaaf?

Of als Indiaan in 500 v.Chr.?
ik zelf zou graag (naast deze tijd) in de grieks-romeinse tijd gewoond hebben omdat zij voor mij de eerste echte vorm van een grote beschaving hadden.
Ik zou me als mesopotamiër me in mijn graf omdraaien als ik dat zou horen.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

ik zag mijzelf eerder als griekse filosoof of zoiets. natuurlijk een hooggeplaats persoon. want slaaf zijn is in geen enkele tijd leuk.

en ok, de egyptenaren en zo hadden ook wel al een beschaving, maar ik vind die van de grieken en romeinen toch veel verder dan die andere.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Berichten: 656

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

made in flanders schreef:ik zag mijzelf eerder als griekse filosoof of zoiets. natuurlijk een hooggeplaats persoon. want slaaf zijn is in geen enkele tijd leuk.

en ok, de egyptenaren en zo hadden ook wel al een beschaving, maar ik vind die van de grieken en romeinen toch veel verder dan die andere.
Dat hangt er maar net vanaf wat je gaat meetellen.

Wat bepaalt wat een hogere beschaving is?

Maar dat is wellicht een onderwerp voor een nieuw topic.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Berichten: 31

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Eerste helft van de 20e eeuw, natuurlijk ook niet als al lid van de onderklasse want dan is het nooit leuk, zelfs vandaag niet.

Vooral het interbellum spreekt mij aan, spannende tijd, gloriedagen van de cinema, radio, dansen, architectuur, mode, etc.

Reizen met een zeppelin, auto's nog bijzonder vinden, electriciteit, etc.

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

made in flanders schreef:in welke tijd zou jij dus het liefst geleefd willen hebben?

en waarom?
Wanneer ik in een tijdmachine mocht stappen zou ik naar de tijd van Sumeriërs (ca. 3500 v.Chr) afreizen.

Deze rijke beschaving legde het fundament waar vrijwel alle volkeren op voort bouwden. Men vondt de ploeg, het wiel en de kunst van het bronsmeden uit.

Het oudste geschrift van de mensheid stamt uit de Sumerische tijd: het Gilgamesj-epos. Men deelde de week in zeven dagen in en de circel in 360°.

Tot mijn groot genoegen bestond er bij de Sumeriërs een synthese tussen religie en wetenschap. Priesters deden aan wis- natuur- en sterrenkunde.

Het schijnt dat de Sumeriërs reeds van het bestaan van Venus af wisten. Ook van een zogenaamde planeet X, door hen Nibiru genoemd. Ik zou dolgraag in de schoenen -waarschijnlijk sandalen- van een Sumerische priester willen staan :roll:

bron: J. van Oudheusden, De wereldgeschiedenis in een notendop, wat iedereen van de wereldgeschiedenis moet weten, Amsterdam (2000) 13

http://en.wikipedia.org/wiki/Sumerian

Berichten: 3

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

ik zou ook ofwel een middeleeuws landheer worden of als galische boer leven leeker hard :roll: zwoegen en zweten

Berichten: 93

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Is er niemand die in de toekomst wil leven ? Ben er erg benieuwd naar dus....
De laatste Christen stierf aan het kruis (Friedrich Nietzsche )

Berichten: 14

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Ik zou wel in de Romeinse tijd willen leven. Iets van 100 na christus In Rome, en dan naar het Colloseum gaan.

Berichten: 656

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Ik zou wel in de Romeinse tijd willen leven. Iets van 100 na christus In Rome, en dan naar het Colloseum gaan.
Appart. Maar ieder z'n hobbies.

Ik hou het liever bij films en games als het gaat om mensen afslachten.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Berichten: 656

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Is er niemand die in de toekomst wil leven ? Ben er erg benieuwd naar dus....
Dit onderwerp heeft al weinig met de geschiedwetenschap te maken. maar als het over de toekomst gaat zal de link met dit forum wel heel ver te zoeken zijn.

Maar het antwoord op je vraag, we weten niet zoveel over de toekomst, dus er valt weinig over te zeggen, toch?

Wie weet in wat voor nucleaire winter je dan zit.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Berichten: 385

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Ik zou wel eens een uitstapje willen maken naar een andere tijd, een soort tijdreisvakantie. Een inkijkje in het Colloseum staat op mijn verlanglijstje, het lijkt me wel levensgevaarlijk in het Oude Rome. Ik spreek geen latijn, kan op straat worden opgepakt, gebrandmerkt en mijn laatste maanden als galleislaaf gaan slijten.

Reageer