Volume verlies ACN en H2O mengen?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 10

Volume verlies ACN en H2O mengen?

Hey!

Is er een mogelijkheid dat je op het moment dat er ACN en water gemengd worden er volume verlies is? (vergelijkbaar met MeOH en water mengen)

bvd!

Terahell
Experiments never fail

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Volume verlies ACN en H2O mengen?

1. FF googlen.

2. Eerste link aanklikken

3. Tweede zin lezen:

If 1 litre of methanol is added to 1 litre of water, each measured separately, the final volume is 1945ml at 20oC. A similar but reduced effect is observed when mixing acetonitrile and water.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Volume verlies ACN en H2O mengen?

Het principe van fijn zand tussen grote rotsblokken gieten. Maar dat had je inderdaad gemakkelijk zelf kunnen vinden.
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."

- Gary Raser, LIMU

Berichten: 10

Re: Volume verlies ACN en H2O mengen?

Ik vroeg het niet over MeOH, maar voor ACN.. Dank je voor de uitleg hoe een zoekmachine werkt. Maar de volgende keer zal ik aanraden om goed te lezen wat de vraag is

Ik dacht dat een forum ook was om dingen te vragen die onduidelijk zijn. Dit kan natuurlijk op internet te vinden zijn. Maar toch vind ik het soms tricky om alles op internet aan te nemen als waar. Dan vraag ik t liever aan mensen die er verstand van horen te hebben .. zoals op een forum
Experiments never fail

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Volume verlies ACN en H2O mengen?

In de tekst die Marko aanhaalt, staat letterlijk:
Marko schreef: di 10 jul 2012, 12:01
If 1 litre of methanol is added to 1 litre of water, each measured separately, the final volume is 1945ml at 20oC. A similar but reduced effect is observed when mixing acetonitrile and water.


Er is dan ook geen reden om zo bijdehand te doen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Volume verlies ACN en H2O mengen?

Oh ja, sorry. Dat was ik nog vergeten. Ik had de tekst met het letterlijke antwoord natuurlijk nog duidelijk moeten markeren.Stom! ](*,)

Verder graag gedaan hoor Terahell.

Maar laat mij je wel aanraden om de volgende keer ook het antwoord goed te lezen. Als je op die link naar Google (Punt 1. dus) klikt, dan word je verwezen naar een pagina waarin de zoektekst staat ingevuld. Misschien, heel misschien, kun je van de manier waarop die zoektekst is geformuleerd iets leren voor de volgende keer.

Natuurlijk mag je hier dingen vragen die onduidelijk zijn. Maar hou je wel aan de regels, zoek eerst zelf, en laat ook even weten waar je al gezocht hebt.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer