Niet ingelogd zijn en plaatjes

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Niet ingelogd zijn en plaatjes

Ik merk dat een afbeelding die als attachment wordt toegevoegd aan een bericht in WSF, onzichtbaar is voor niet ingelogde buitenstaanders, zoals in dit bericht. Echter, een afbeelding die als [IMG]-link naar een foto-website wordt toegevoegd is wel zichtbaar voor buitenstaanders.


Jammer dat zulke afbeeldingen niet publiek zichtbaar zijn. Valt daar misschien wat aan te doen?


Mijn voorkeur gaat uit naar afbeeldingen die net als de berichttekst zichtbaar zijn voor buitenstaanders (waarom zou je die afbeeldingen willen afschermen?).

schelp2.JPG
schelp2.JPG (43.72 KiB) 1241 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Dat komt doordat bijlagen allemaal niet te zien (en dus neit te downloaden) zijn voor gasten. Dat zijn dus ook bijvoorbeeld uitgebreide PDF's, spreadsheets, etc. etc. Je kunt ook afbeeldingen toevoegen als bijlage, maar dat onderscheid maakt het permissiesysteem niet. Ik ben met je eens dat als dat onderscheid wel te maen was, dit de voorkeur zou hebben. Of het slim is alle bijlagen zichtbaar te maken voor gasten betwijfel ik.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

(waarom zou je die afbeeldingen willen afschermen?)
Op zich mee eens, maar ergens is het misschien ook wel handig om in ieder geval die *mogelijkheid* te hebben.


Nu kun je kiezen: wil je hem eventueel afschermen dan gebruik je een attachment, wil je hem gewoon zichtbaar voor iedereen, dan host je hem ergens anders (bijvoorbeeld imageshack) en gebruik je [img].
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

we willen gebruikers stimuleren om zich te registreren voor Wetenschapsforum. Soms ervaart men dat als kleine drempel, maar als je het hebt gedaan krijg je bijvoorbeeld ook een melding als er een nieuwe reactie is in een onderwerp waar je iets in hebt gepost. Door mensen hiervan op de hoogte te brengen hopen we onze vaste gebruikersgroep te vergroten. Maar soms hebben mensen een extra reden/zetje in de rug nodig om zich ook echt te registeren. Met het onzichtbaar maken van attachments voor gasten willen we een extra reden voor registratie geven.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Begrijp ik het goed? Als ik een afbeelding van mijn computer zichtbaar voor iedereen, dus geen attachmentcode of een URL, in mijn bericht wil plaatsen, dan kan dat enkel via een upload-site.
Smile ! You might live longer.

On the internet you almost can do everything that makes you happy.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Begrijp ik het goed? Als ik een afbeelding van mijn computer zichtbaar voor iedereen, dus geen attachmentcode of een URL, in mijn bericht wil plaatsen, dan kan dat enkel via een upload-site.
Dat mag je concluderen, maar bedenk daarbij dat dit forum inmiddels énorme "gaten" kent waar verduidelijkende afbeeldingen zouden horen te staan, maar die door de uploadsite intussen tijdelijk of definitief niet meer worden doorgegeven, om wat voor reden ook. Posts met afbeeldingen van een jaar of twee terug zijn nu niet zelden voor iedereen, ook voor geregistreerden, niets of veel minder meer waard door de infameuze rode kruisjes.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Wat me de laatste dagen ook is opgevallen, wanneer je topics leest als gast zie je vaak het volgende staan:

(IMG:style_emoticons/default/icon_wink.gif) : Wat hetzelfde is als dit ](*,) wanneer je ingelogd bent.


Excuses voor het niet naleven van
Combineer vragen en/of meldingen aub niet samen in 1 bericht
maar het gaat blijkbaar ook om afbeeldingen.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Begrijp ik het goed? Als ik een afbeelding van mijn computer zichtbaar voor iedereen, dus geen attachmentcode of een URL, in mijn bericht wil plaatsen, dan kan dat enkel via een upload-site.
Een plaatje dat je invoegt met de URL en dit knopje: Afbeelding, is zichtbaar voor gasten. Enkel bijlagen zijn onzichtbaar (dus ook afbeeldingen die als bijlage geplaatst zijn).


Kravitz schreef:Wat me de laatste dagen ook is opgevallen, wanneer je topics leest als gast zie je vaak het volgende staan:

(IMG:style_emoticons/default/icon_wink.gif) : Wat hetzelfde is als dit ](*,) wanneer je ingelogd bent.
Ik weet niet of dat wel de bedoeling is. Ik meld het even aan een technicus.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Kravitz schreef:Wat me de laatste dagen ook is opgevallen, wanneer je topics leest als gast zie je vaak het volgende staan:

(IMG:style_emoticons/default/icon_wink.gif) : Wat hetzelfde is als dit ;) wanneer je ingelogd bent.
Voor zover mijn ervaringen van de voorbije dagen hier nog een meerwaarde kunnen bieden... Ik was het wat uit het oog verloren, maar ik heb inderdaad gisteren ook 1 of 2 x opgemerkt dat 'het knipoogje' niet meer werd afgebeeld als een smiley. Bij de andere smileys zag ik het niet (deze werden dus wel gewoon afgebeeld als een smiley).

Ik heb het probleem trouwens 1 x voorgehad (gisteren, denk ik) terwijl ik wel was ingelogd. Ik wilde een 'knipoogje' plaatsen in een berichtje, maar na klikken op 'reactie toevoegen' veranderde de knipogende smiley steeds in een 'komma punt' en 'haakje'. En toen heb ik er maar een andere smiley van gemaakt... ;)

(En daarbij uit het oog verloren dat ik dit probleempje misschien beter had kunnen vermelden hier, op dit forum... ](*,) )


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Ik heb het bericht van Dido nu net als gast gelezen en blijkbaar is het voor alle smileys het geval. Wanneer ik ingelogd ben zijn ze weer perfect normaal, of dit nu altijd het geval is weet ik ook niet precies. We gaan er in ieder geval wat meer proberen op letten ](*,) .
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Om van attachments naar smileys en vervolgens naar LaTex te gaan, neem een kijkje in "Hoe werk ik met latex" als gast.

Alle codes worden als een .gif link weergegeven wat het voor de buitenstaander zo goed als onleesbaar maakt.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Dat is zeker niet de bedoeling! We gaan ernaar kijken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Dat was in ieder geval niet de bedoeling!

Zo beter denk/hoop ik?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Miels schreef:Dat was in ieder geval niet de bedoeling!

Zo beter denk/hoop ik?
Helemaal goed! Zowel smileys als LaTex codes, mooi werk zou ik zeggen ](*,)
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Dat mag je concluderen, maar bedenk daarbij dat dit forum inmiddels énorme "gaten" kent waar verduidelijkende afbeeldingen zouden horen te staan, maar die door de uploadsite intussen tijdelijk of definitief niet meer worden doorgegeven, om wat voor reden ook. Posts met afbeeldingen van een jaar of twee terug zijn nu niet zelden voor iedereen, ook voor geregistreerden, niets of veel minder meer waard door de infameuze rode kruisjes.

Jan, wil je voor mij eens nagaan waarom “fotopocket” het niet meer doet? In mijn bericht http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=628457

kun je zien wat er gebeurt.

In mijn bericht http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=542491

lukte het wel.


In mij bericht http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=628479

moet "fotopocket" staan i.p.v. "fotoshop". Wil je dat ook even rechtzetten?
Smile ! You might live longer.

On the internet you almost can do everything that makes you happy.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.

Reageer