Niet ingelogd zijn en plaatjes

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Jan, wil je ......
Geen onwil, maar ik kan lang niet overal bij. Ik heb de technici op je probleem geattendeerd, als er dan iets scheef zit kunnen die dat misschien ook gelijk rechtbreien.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Feetje schreef:wil je voor mij eens nagaan waarom “fotopocket” het niet meer doet? In mijn bericht Bij "Voorbeeld bericht" keeg ik de volgende foutmelding: "Je mag die afbeeldingsextensie niet gebruiken. Een geldig formaat is: http://www.domain.com/picture.gif, ongeldig is: http://www.domain.com/picture.one.gif".

Daar kon ik echt niets mee. ;)
Het verschil zit 'm in de punt. Punten zijn speciale karakters in bestandsnamen. Probeer ze zoveel mogelijk te vermijden.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

O.k. Ik dank jullie.


Er is iets mis met de link. Ofwel je hebt de link verkeerd gekopieerd, of er is iets mis op Photopocket.
Ik denk dat er iets mis is op "fotopocket". De dag nadien heb ik het nog eens geprobeerd. Helaas met hetzelfde foutieve resultaat in "Bericht voorbeeld".
Smile ! You might live longer.

On the internet you almost can do everything that makes you happy.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Ik denk dat er iets mis is op "fotopocket".
Kan het zijn dat je de verkeerde link kopieert? Als het goed is krijg je keus uit verschillende links die elk voor een zeer bepaald gebruik bedoeld zijn.


Afbeelding
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Nee, ik heb de "IMG-code voor forums 1" gekopieerd.
Smile ! You might live longer.

On the internet you almost can do everything that makes you happy.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Als ik het zo zie is de bestandsnaam niet correct. Fotopocket accepteert het wel, maar omdat het niet volgens de conventies is (als ik het goed zie een spatie in de extensie) gaat het hier mis. Probeer het nog eens, en noem je bestand eens "afbeelding.jpg". (of afbeelding.gif of afbeelding.bmp, net wat de extensie is) voordat je het upload naar fotopocket.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 7.068

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Soms zit ik in de trein en maak ik daar gebruik van gratis internet. In die situatie wil ik echter niet inloggen (omdat de NS naar eigen zeggen op geen enkele manier veiligheid garandeert). Het is voor mij dan echter niet mogelijk om posts zoals deze te lezen omdat ik het plaatje niet mag bekijken. Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat plaatjes ook bekeken kunnen worden als je niet ingelogd bent?


Deze vraag geldt eigenlijk ook voor andere attachments...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Ik meen dat hier ooit -jaren geleden- een overweging voor was. Voordat ik die toezeg, kijk ik het even na. I'll be back.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 7.068

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar de overweging...

Berichten: 12.262

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Wellicht is de overweging hotlinken geweest, al zijn er wel andere manieren om dat een beetje in te perken.


Overigens vind ik het wel een goed idee om plaatjes zichtbaar te maken voor niet-ingelogden. Zelf vind ik ook regelmatig een forumdiscussie als ik een of ander probleem moet oplossen, en die zijn vrij waardeloos als net het diagrammetje ontbreekt waar het antwoord in staat. Nogal irritant als je je voor 1001 fora moet registreren terwijl je eigenlijk alleen maar 1 thread wou lezen.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Ik sluit me bij EvilBro en Benm aan: attachments gewoon zichtbaar maken voor gasten.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Terechte vraag en bump, dit is blijkbaar onbeantwoord gebleven. Wellicht volgt morgen een reactie met nadere toelichting.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.549

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

In dit oudere topic zeggen Ger en Miels iets over de overwegingen van destijds.


(De topics kunnen samengevoegd worden?)

Berichten: 12.262

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

Tja, ik zie dat de primaire motivatie is dat mensen zich registeren. Iemand die echt alleen even een thread wil lezen zal zich dan wellicht registeren om de plaatjes te kunnen zien, maar of dat vervolgens een actieve gebruiker wordt?


Ik heb het zelfde ook gedaan op fora met een soortgelijke policy, maar heb dan vervolgens niets meer met die accounts gedaan. Leuk dat het aantal leden erdoor groeit, maar aan inactieve leden heb je ook niet zoveel.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Niet ingelogd zijn en plaatjes

En nu zijn de bijlages (en dus ook de afbeeldingen vanuit bijlages ingevoegd) voor niet ingelogde gebruikers gewoon zichtbaar :)

Reageer