Springen naar inhoud

SPSS berekeningen + outliers filteren

• Log in om te kunnen reageren

Els 88

Els 88

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2012 - 20:39

Hoi,

Voor mijn data-analyse in SPSS moet ik per proefpersoon het gemiddelde nemen en de standaarddeviatie. Dit is me reeds gelukt. Ik moet echter met deze getallen een berekening maken en weet niet of en hoe dit mogelijk is in SPSS. Ik moet namelijk het gemiddelde + (en - ) 3* de standaarddeviatie hebben om outliers te bepalen. Daarna moet ik deze outliers, die per proefpersoon zijn berekend, uit de analyse halen. Is er een snellere manier dan voor elke proefpersoon apart een filter op te stellen?

Dus kan ik berekeningen maken via SPSS en hoe kan ik op een snelle manier gegevens uit de dataset halen, zonder voor elke proefpersoon apart een filter te moeten maken?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Saffron

Saffron

• >250 berichten
  • 457 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 28 juli 2012 - 18:11

Als de verschillende waarnemingen van 1 proefpersoon allemaal in aparte rijen staan, kan je het volgende doen. Bereken 2 nieuwe variabelen die de boven en ondergrens weergeven (lower=mean-3*sd en upper=mean+3*sd). Vervolgens kan je een filter instellen die de waarnemingen boven en onder die grenzen eruit knikkert.

Els 88

Els 88

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2012 - 12:01

Bedankt , het is me gelukt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures