Springen naar inhoud

Master Bioinformatics / Bioinformatica

• Log in om te kunnen reageren

Cris

Cris

• >100 berichten
  • 198 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 22 december 2005 - 21:13

Wat heeft Bioinformatics / Bioinformatica met Biologie te maken? En waarom? Moet je eerst goede kennis met Biologie hebben voordat je de opleiding Bioinformatics / Bioinformatica gaat volgen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cris

Cris

• >100 berichten
  • 198 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 25 december 2005 - 14:44

Ik heb de opleiding via google gezocht, maar ik zie de opleiding wordt alleen in België gegeven. Is de opleiding is ook in Nederland?

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 december 2005 - 16:28

Misschien heb je hier wat aan (Masteropleiding). Er zijn ook HBO-opleidingen voor.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Cris

Cris

• >100 berichten
  • 198 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 25 december 2005 - 17:42

Misschien heb je hier wat aan (Masteropleiding). Er zijn ook HBO-opleidingen voor.

Maar wat heeft Bioinformatics / Bioinformatica met Biologie te maken? En waarom? Moet je eerst goede kennis met Biologie hebben voordat je de opleiding Bioinformatics / Bioinformatica gaat volgen?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 december 2005 - 17:43

Voor de opleiding Bio-informatica is een zekere basiskennis van biologie gewenst. De kennis die men opdoet op de middelbare school is hiervoor meer dan genoeg.
"Meep meep meep." Beaker

Cris

Cris

• >100 berichten
  • 198 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 25 december 2005 - 17:54

Voor de opleiding Bio-informatica is een zekere basiskennis van biologie gewenst. De kennis die men opdoet op de middelbare school is hiervoor meer dan genoeg.

Jammer genoeg dat ik geen biologie kennis heb, dan doe ik de opleiding gewoon niet.

eureka126

eureka126

• >25 berichten
  • 81 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 december 2005 - 11:13

Jammer genoeg dat ik geen biologie kennis heb, dan doe ik de opleiding gewoon niet.

Bij bioinformatica is het heel belangrijk dat er inzicht in veel biologische data verkregen wordt. Het gaat daarbij veel minder om automatisering (dit gebeurd slechts op een beperktere schaal zoals bij het verwerken van DNA sequentie data). Voor het genereren van dat inzicht is het van belang dat je weet wat de data betekent, en daar heb je dus biologische kennis voor nodig.

Cris

Cris

• >100 berichten
  • 198 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 26 december 2005 - 21:31

Bij bioinformatica is het heel belangrijk dat er inzicht in veel biologische data verkregen wordt. Het gaat daarbij veel minder om automatisering (dit gebeurd slechts op een beperktere schaal zoals bij het verwerken van DNA sequentie data). Voor het genereren van dat inzicht is het van belang dat je weet wat de data betekent, en daar heb je dus biologische kennis voor nodig.

Vergeet het maar.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 december 2005 - 13:02

Vergeet het maar? Wat moeten we vergeten? Klopt de post van 'eureka126' niet?
"Meep meep meep." Beaker

Studentje

Studentje

• >100 berichten
  • 125 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 01:36

@eureka126: dus als ik het goed snap, is het vooral om de informatica te doen, en dient de biologie die je krijgt, alleen om te snappen wat je met de informatie aan het doen bent. Of sla ik de bal mis?
Alles is relatief...

Archeopteryx

Archeopteryx

• >250 berichten
  • 590 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 19:09

Op mijn univ (UvA) is een master Molecular cellbiology and bioinformatics. Kortom, eerst een bachelor biologie halen voordat je überhaupt aan bioinformatica kan beginnen.

kpil

kpil

• >25 berichten
  • 84 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 19:53

Ik heb Bioinformatica als vak gehad in de 1e lic Biomedische wetenschappen.
De mensen die daar mee bezig zijn, hebben meestal een biochemie-achtergrond. Zonder biologische / medische achtergrond zul je HEEL wat moeten bijscholen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures