Scheidingsteken duizendtallen bij bestandsgrootte

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Scheidingsteken duizendtallen bij bestandsgrootte

Sinds kort heb ik een vreemd probleem: de bestandsgrootte werd in Windows XP tot voor kort weergegeven met de punt als scheidingsteken tussen duizendtallen. Een bestand van 1 Mb werd dus weergegeven als 1.048.576 bytes. Dit gebeurde zowel in Verkenner als in programma's als Total Commander, e.d.

Maar nu wordt de grootte van datzelfde bestand weergegeven als: 1048576 bytes. En dat is een stuk lastiger af te lezen dan met scheidingstekens! Het wordt helemaal een feest als de bestandsgrootte meer dan 100 Mb is; dan moet ik echt goed kijken om te bepalen hoe groot het bestand is.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Windows weer scheidingstekens gaat gebruiken bij het tonen van de bestandsgrootte? Ik heb gezocht op Google, maar daar kon ik geen antwoord vinden.

In het Configuratiescherm heb ik bij Landinstellingen gekeken, maar ook daar kon ik geen antwoord vinden.

P.S.Mocht er iets in het Windows register aangepast moeten worden, heb ik daar geen enkele moeite mee.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: Scheidingsteken duizendtallen bij bestandsgrootte

Je kunt het instellen bij: Landinstellingen - tab landinstelling - knop aanpassen - tab getallen - keuze menu cijfergroepering.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Scheidingsteken duizendtallen bij bestandsgrootte

Het is gelukt! Dank je wel!

Een volgende keer moet ik iets verder kijken. Sommige instellingen zijn goed verstopt...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Reageer