Layout en herkenbaarheid van gebruikersnaam

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Layout en herkenbaarheid van gebruikersnaam

Nieuwe gebruikers hebben soms moeite met het herkennen van de naam van andere gebruikers, omdat de layout van WSF in dat opzicht niet glashelder is. Bij het linkerplaatje werd de medegebruiker in dit voorbeeld aangesproken met de naam "Ervaren gebruiker", en ik heb eerder eens gezien dat een medegebruiker aangesproken werd met de naam ">1k".


Het lijkt me eigenlijk duidelijker om de gebruikersnaam te verwijderen uit de grijze balk en hem te verplaatsen naar de eerste regel onder de avatar, vetgedrukt. De huidige tekst onder de avatar schuift dan een regel naar beneden (en de gebruikerscategorie moet niet vet). Het aantal berichten boven de avatar kan verwijderd worden, het aantal staat er al onder.

Screenshot2.png
Screenshot2.png (41.64 KiB) 580 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Layout en herkenbaarheid van gebruikersnaam

Ik kan je wel volgen, al weet ik niet zeker of het nu per se een verbetering is... Moet het even laten bezinken wat dat betreft.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Layout en herkenbaarheid van gebruikersnaam

Nog twee voorbeelden van verwarring door de layout:  een nieuwe gebruiker spreekt iemand die zijn vraag beantwoordt aan als pluimdrager, of nieuwsposter.


De huidige layout met de vetgedrukte functionarisaanduiding links van het bericht maakt bovendien een beetje armoedige indruk. De helft van de berichten van WSF komt van een klein kringetje van mensen, en de huidige layout met de functionaristitel accentueert dat onnodig.

 

Het is onbekend waarom de functie bij elk bericht in vette letters vermeld wordt, meestal irrelevant. Vermoedelijk is er geen echte reden, of misschien ontbrak de vermelding ooit bij WSF en leidde dat een keer tot machtsmisbruik, maar dan is het toch een beetje overdreven en onelegant om ons voortaan bij elk bericht als functionaris van WSF te afficheren i.p.v. als gewone deelnemer. De simpelste verbetering zou zijn om de functie tussen haakjes te zetten en niet in vette letters, omdat het meestal irrelevant is.

Berichten: 12.262

Re: Layout en herkenbaarheid van gebruikersnaam

Volgens mij is het ook wel een ding, ik meen ook wel eens gezien te hebben dat gebruikers denken dat 'VIP' je username is.
Victory through technology

Reageer