Blefaroplast

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 289

Blefaroplast

Hallo,

Flagellumstructuur: ter hoogste van de blefaroplast komen 9x3 periferische en 2 axiale microtubili voor.

J/F?

Ik kon in mijn cursus niets vinden over de blefaroplast! Welk onderdeel van de flagellum is dit?

Ik heb gekeken op http://en.wikipedia.org/wiki/Flagellum, maar als ik cntrl + F doe 'blefaroplast' vind ik niets. Ook door te googlen kwam ik geen deftig resultaat uit.

Alvast bedankt!

Roelland
Great minds discuss ideas, small minds discuss people.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.146

Re: Blefaroplast

Als ik Google op blefaroplast zou ik veronderstellen dat dit hetzelfde is als het (bekendere) kinetoplast.

Daar vind je dan over:
Kinetoplasts are usually adjacent to the organisms' flagellarbasal body leading to the thought that they are tightly bound to the cytoskeleton.


Al kan je de betrouwbaarheid van deze Poolse Wikipedia-pagina misschien in twijfel trekken.
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Blefaroplast

Mako schreef: wo 01 aug 2012, 17:28
Als ik Google op blefaroplast zou ik veronderstellen dat dit hetzelfde is als het (bekendere) kinetoplast.

Daar vind je dan over:

Al kan je de betrouwbaarheid van deze Poolse Wikipedia-pagina misschien in twijfel trekken.
Dat had ik ook al gevonden en inderdaad, ik weet niet of ik dat wel kan vertrouwen...
Great minds discuss ideas, small minds discuss people.

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Blefaroplast

Blefaroplast is kinetoplast!

Het stond 50 pagina's verder in mijn cursus op een tekening beschreven :oops: (wel niet bij het onderdeel dat specifiek over het flagellum gaat).

Owja de stelling is dus fout want ter hoogte van de kinetoplast (= basaal) zijn er enkel 9x3 microtubili.
Great minds discuss ideas, small minds discuss people.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.146

Re: Blefaroplast

Roelland schreef: wo 01 aug 2012, 18:54
Owja de stelling is dus fout want ter hoogte van de kinetoplast (= basaal) zijn er enkel 9x3 microtubili.
Klopt helemaal! ;)
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Reageer